01 אפריל, 2011

נטול גלוטן או כשר לפסח


מסתבר שנטול גלוטן יכול להיות גם טעים ואף גרוע מזה, ממכר. אז לפני כמה שבועות, הכנתי עוגיות שקדים על טהרת השקדים, החלבונים והסוכר (כשר לפסח ונטול גלוטן). השבוע הכנתי "פאו דה קז'ו" (PÃO DE QUEIJO ), לחמניות גבינה ברזילאיות על בסיס קמח טפיוקה וגבינה וגם קצת חמאה על הדרך. במתכון הברזילאי, התמים למראה, נתקלתי כאן, בדרך נס. כעת לאחר שאכלתי מלוא חופניים ויותר, לא ברור לי אם עלי לברך או לקלל. קל להכנה, חוץ מאשר הטרחה בהשגה של קמח טפיוקה, מהיר וטעים, כנגד כל הסיכויים, ביום שאחרי. במקרה היה לי עמילן טפיוקה שחיכה לקחת חלק בחגיגת הדים סאם שכולנו מצפים לה כבר חודשים רבים. השתמשתי בעמילן טפיוקה כי זה מה שהיה. למחרת משרכשתי קמח טפיוקה הנחתי, על פי המראה ועל פי התוצאה, שזה אותו המוצר. את העמילן טפיוקה או הקמח טפיוקה ניתן להשיג בחנויות המוכרות מוצרים מהמזרח, בחנויות הטבע ובמדפי ה"נטול גלוטן". הברזילאיים משתמשים למתכון זה בעמילן פוליבליו (polvilho ) ואו בעמילן טפיוקה.

פאו דה קז'ו לכ30 לחמניות בגודל של כדור טניס
1 כוס חלב
2 כפות שמן קנולה
60 גרם חמאה
1 כפית מלח
1/2 3 כוסות קמח טפיוקה
2 ביצים
3/4 כוס גבינת מוצרלה מגורדת של גד
1/4 כוס גבינת קשקבל מגורדת

מחמים תנור ל170 מע'. מרתיחים את החלב, החמאה, השמן והמלח בסיר. כשרותח מסירים מהאש ומוסיפים את הקמח בבת אחת ומערבבים היטב. מוסיפים את הביצים ומערבבים ולבסוף מוסיפים את הגבינה ומערבבים. בשלב הגבינה, עברתי ללישה ביד. מגלגלים כדורי בצק, בגודל כדור פינגפונג. מניחים על גבי תבנית מכוסה בנייר אפייה ואופים כ25 – 40 דק'. לאחר כ20 דק' הכדורים מתחילים לתפוח ולהזהיב.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

6 תגובות:

bissim אמר/ה...

כמה מעניין אצלך!
:)
העוזרת שלי הכינה לי פעם את הלחמניות הברזילאיות והשתמשה בקמח 'יוקה' שהיא סוג של בטטה לבנה ובגבינה ברזילאית. הן היו כל כך ממכרות! ניסיתי להכין מקמח תפו"א וגבית פקורינו ויצא אסון גדול ורב...

אולי הגרסא שלך תחזיר תקוה לעניין

תודה!

nt אמר/ה...

בוקר טוב,
עכשיו אני קצת מקנאה.אני לא טעמתי עדין את הלחמניות המקוריות, רק שמעתי עליהן, כך שאין לי קנה מידה להשוואה.
בכל אופן, ממליצה לנסות דווקא את המתכון החדש יותר מהפוסט הבא, לטעמי הוא מוצלח יותר. אם כי שניהם טעימים.
לצערי קמח יוקה לא השגתי. אני גם מעדיפה, כמעט תמיד, להשתמש בחמרים זמינים.
שבת שלום

ד"ר אלפרדו לייסר אמר/ה...

שלום לכולם,
זאת פעם הראשונה שאני מגיב לבלוג:
אני עושה את העוגיות הנ"ל כבר שנים, למה ?, כי אני מ PARAGUAY ושם המקור: קמח "יוקה" או עמילן "טפיוקה" זה בדיוק אותו הדבר: עושים אותה מ MANDIOCA שהוא שורש דומה לתפוח אדמה, אבל די שונה.
אני עושה את העוגיות קצת אחרת, אבל נראה לי שמה שמופיע במתכון גם יהיה תעים מאוד.
איפו משיגים עמילן טפיוקה או יוקה או קסווה: בחנויות שמתמחות באוכל אסיאטי: יש בלוינסקי, ת"א, 2 רחובות לפני העליה.
ויש גם באיזה שהוא מקולת בשוק הקרמל וגם יש בחצי חינם בחולון.
איז אני עושה את העוגיות הנ"ל: שב PARAGUAY נקרא CHIPA:
150 גר חמאה,חתוכה לקוביות קטנות, חצי קילו עמילן טפיוקה, 1 או 2 ספלים של גבינה צהובה מגורדת, אני מוסיף אבקת אפיה גם. מערבבים הכל במיקסר עד שהופך לגרגריים כמו "חול", אז מוסיפים את 2 הביצים מערבבים שוב ואז מתחילים להוסיף את החלב, אני מוסיף חלב קר. מוסים את החלב בהדרגה עד שהכל הופך לבצק שלא נדבק לידיים ואז נותנים לזה את הצורה שרוצים: עגול או מאורך או אחר ולתנור: אבל...ב230 עד 250 מעלות וזה לוקח כ 12 עד 14 דקות וזה הכל. תעים, תעים.
אבל...אני אנסה גם את המתכון שמופיעה כאן
חג סמח, נתמה לי שגם כשר לפסח
ד"ר אלפרדו (אומי)

nt אמר/ה...

דר אלפרדו, תודה רבה לך על התגובה המפורטת והמתכון. אני אשמח לנסות את המתכון שלך. אני ממליצה על המתכון האחרון שפרסמתי לפאו דה קז'ו ב7 לאפריל. הם יצאו אוריריים ונמוחים (http://tufinim.blogspot.com/2011/04/blog-post_07.html).
אשמח לשמוע את דעתך על מתכונים אלו.
אני את עמילן הטפיוקה קונה בעדן טבע מרקט.
תודה:)

ד"ר אלפרדו לייסר אמר/ה...

לעקרת בית B,
תודה, אבל שכחתי לציין גם כפית מלח במתכון. וגם, לאחרונה אני מוסיף, לחצי קילו עמילן טפיוקה, 50 ג"ר של קמח טירס, אבל טחון מאוד דק, זה מוסיף קצת תעם וארומה ל CHIPA.
חג שמח
אלפרדו

SEBY אמר/ה...

שלום לכולם..
ניתן להשיג את הקמח תפיוקה ברשת מזרח מערב..
אני יודע שאחד מהחנוית נמצא השוק הכרמל בתל אביב.