14 אוגוסט, 2011

חייבת, חייבת, חייבת... חמוצים יפנים



אני חייבת, חייבת, חייבת, חמוצים יפנים... אלה שמגישים בכל מסעדה יפנית ואו מתחזה. החמוצים האלה, שתמיד מנקרים בהם עד שיגיע סוף, סוף האוכל. הגזר, המלפפון והכרוב, שתמיד לוקחים כמובן מאילו ולא מייחסים להם כל חשיבות, הן הלקוח והן המקום בו הם מוגשים... אלה שמכינים במסה ומגישים כמו סלט כרוב במסעדות המגישות מבחר סלטים ורוצות להגדיל את המבחר.
כבר כמה בקרים שאני ממהרת ופורסת ירקות במרץ, עוד לפני הקפה של הבוקר וכובשת בלחץ כשמונה שעות, חמוצים יפניים כבושים קלות, חמצמצים, מלוחים ומתקתקים כאחד. איזה מעדן... מי היה מאמין?
חמוצים יפנים Tsukemono - Japanese Pickles
המתכו לקוח מספרה של Harumi Kurihara, ספר בישול יפני ביתי - Harumi's Japanese Home Cooking. בספר שפע מתכוניםפ ביתיים, פשוטים וקל להכנה. כל מה שניסיתי עד היום הצליח. מחלק מהמתכונים לקחתי רק את הרטבים, מחלקם את הטכניקה ויש שנעשו כפי שהם במלואם.
1 מלפפון עם הקליפה
1 גזר
4 - 5 עלי כרוב
לרוטב:
1 כפית מלח
1/2 כף סוכר
1 כף מירין (לא במתכון המקורי)
1 כף חומץ אורז
להגשה:
שומשום קלויו ואו רוטב סויה ואו ג'ינג'ר טרי ואו שבבי בוניטו
חותכים את המלפפון לשניים לארכו ולפרוסות דקיקות. מקלפים את הגזר וחותכים לגפרורים או "מגלחים" בעזרת קלפן וחתכים לפיסות קטנות יותר. קוצצים את עלי הכרוב לרצועות דקות. מערבבים עם כל מרכיבי הרוטב. מניחים צלחת ומעליה משקולת כבדה ונותנים לירקות להיכבש כ8 שעות. אפשר לטעום ולתקן תיבול.
לסיום, סוחטים את הירקות מכל הנוזלים שהגירו ומגישים עם תוספות ובלי.
Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ניסיתי בלי הסוכר וחומץ האורז שמכיל סוכר
במקום שמתי חומץ תפוחים אורגני , מלח גס ומעט לימון
מוצלח ביותר