21 דצמבר, 2011

מתוקות לחנוכה

לפני כמה זמן (לא מזמן), הלכתי לחפש את "האתונות", לא זוכרת אילו בדיוק, מה, כמה ולמה. בעודי משוטטת נפלתי על המתכון הזה, כאן. משהו במתכון שבה את לבי, לא נזקקתי לו באותו הרגע, אבל שמרתי אותו בצד.
אתמול, ערב חג החנוכה, התחשק לי להכין: מתוקות עגולות וחמות אבל שלא טבלו בשמן עמוק. נזכרתי במתכון ויצאתי לדרך... אפילו שאינני מחבבת במיוחד בצק רבוך, עוד מלחמניות הפסח של שנות ה80. אני חושבת שמצאתי את המלוכה, לפחות את חצייה. התוצאה הייתה מופלאה. מתכון כל כך פשוט, כל כך מהיר והשוּקֶט chouquette (גוגל טרנסלייט הגה משהו בין שוקט לצ'וקווט) יצאו נפלאים. נשארו שניים שלושה, רק כדי לבדוק אם הם גם טעימים למחרת. ובכן טעימים מאד גם בבוקר שאחרי! תודה לנטלי מבלוג עוגיו.נט


אל תקראו להם פחזניות - זה מעליב
שוקט
אמנם כיתוב ארוך, רב הסברים. אבל מהיר.
125 גרם חלב
קורט מלח
30 גרם סוכר
50 גרם חמאה חתוכה
70 גרם קמח רב תכליתי
2 ביצים טרופות

לזרייה:
חלמון טרוף עם כף חלב
סוכר גבישי

לסירופ סוכר:
50 גרםמים
50 גרם סוכר
1 כף דבש
מרתיחים יחד בסיר 3 - 4 דק' לקבלת סירופ.

מחממים תנור ל190 מע'. שוקלים מראש את הקמח ומניחים בצד.
מרתיחים בסיר את החלב, מלח, חמאה וסוכר. כשהחלב רתח והחמאה נמסה, מורידים מהאש ומוסיפים את הקמח בבת אחת. מערבבים עם כף עץ לתערובת אחידה.
מערבלים במקסר עם וו גיטרה 2 - 3 דק' לקירור הבצק. מוסיפים חצי מכמות הביצה הטרופה ומערבלים עד שהתערובת מתאחדת שוב. מוסיפים את יתר הביצה לאט לאט עד שמתקבלת תערובת גמישה. צובטים בין האצבעות, א מתקבל שפיץ, סימן שהבצק מוכן. אני השתמשתי בכ2/3 מהביצים הטרופות.
בעזרת שק זילוף וצנתר עם פתח של 1 ס"מ קוטר יוצרים שוקטים בקוטר של כ3 - 4 ס"מ. מושחים בחלמון וזורים סוכר גבישי.
אופים כ15 דק' בתנור סגור, שלא יברחו / יצנחו השוקטים. אחרי 15 דק' אם תפחו השוקטים והתייצבו, פותחים את דלת התנור מנמיכים לחום של 180 מע' ואופים עוד כ10 - 15 דק'.
כשהשוקטים שחומים ויפים, מוציאים מהתנור ומברישים בסירופ. משתדלים לחכות שעה עד שיגיעו לטמפ' החדר. שומרים בקופסא במקרר ואוכלים בטמפ' החדר.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רעיון מגניב כמה קטנטנים יוצאים מהכמות הזאת?
דליה

nt אמר/ה...

נטלי כותבת ש כ20 לייצאו 14

נטלי אמר/ה...

וואו, איזה יפים יצאו לך! :) לגמרי הרבה יותר שווה מפחזניות!

נטלי