17 ספטמבר, 2009

היום: הריזוטו של מינטי

מחר הריזוטו הופך לכדורי אורז
מינטי אומר שכלל ראשון בהכנת ריזוטו: לא להתפשר בסוג האורז, אך ורק אורז ארבוריו. 500 גרם יספיק לארבע עד חמש נפשות, בתנאי שזו אינה המנה היחידה בארוחה. חוץ מאורז, צריך גם ציר ירקות או עוף. מינטי מודה שהוא מכין ציר מאבקת מרק עוף של קנור, אני חושבת שזו בדיחה. לכן הכנתי ציר ירקות: זרקתי לסיר פסטה (סיר עם מסננת בפנים): 2 גזרים, 2 כרישות, סלרי עלים, סלרי ראש, פטרוזיליה וקישוא. תבלתי במלח, ענף אורגנו ו5 גרגירי פלפל שלמים. בישלתי כשעה שעה וחצי.
הכנת הריזוטו: טיגנתי מעט בצל בשמן זית ומעט חמאה עד שהפך שקוף. הוספתי את האורז וכשהוא התחמם, הוספתי מצקת מלאה של הציר שנשאר להתחמם על אש קטנה בצד. ערבבתי על אש בינונית עד שהציר נספג כולו והוספתי עוד מצקת... כך כ 3 ליטר ציר עד שהאורז רך אבל נגיס, אל דנטה. (טועמים* ובודקים אם חסר מלח מוסיפים.) אז כיביתי את האש והוספתי מעט חמאה ושמנת. עכשיו האורז צריך לעמוד כ5-10 דק' ולספוג את הטעמים, עם מכסה, כמובן.
לולא הילדים הייתי מוסיפה לקראת סיום הבישול פטריות מיובשות שהושרו במים חמים ואת מי ההשריה(זהירות! יש חול ששקע לתחתית) וגם כמות נדיבה של גבינת פרמזן. את הפרמזן פשוט הוספתי לעצמי בצלחת.
לסיכום: שווה את הטרחה.
*כדאי לטעום לקראת סיום, כי אם במקרה יצא מלוח מדי, מוסיפים מים חמים במקום ציר.

אין תגובות: