05 דצמבר, 2009

שזיפים?!


"שזיפים!" (אמרה בחיוך והניחה שקית מלאה בשזיפי סנטה רוזה אדומים על השולחן)
"שזיפים?"
"כן שזיפים!"
"שזיפים, עכשיו?"
"כן, השוק מלא. מלא, בארגזים של שזיפים."
"ומאין הגיעו שזיפים, עכשיו?"
"גם אני שאלתי את הירקן."
"ו... "
(שתיקה, תוך מבוכה קלה)
(...כעבור זמן) "מ... מקירור."
"חשבתי, שהחלטת, לחזור ולחיות לפי עונות השנה?"
(שוב מבוכה)
"זהו ש... הם", "הם נראו כל כך יפים, כל כך עסיסיים, כל כך אדומים ומפתים."
"והטעם, איך הטעם?"
"מדהים!"
"והעוגה?"
"גם..."


עוגת שזיפים

1 כוס קמח עוגה
1 כפית אבקת אפיה
1/2 כוס סוכר
1 ביצה
1/4 כוס מיץ תפוזים
1/2 כוס יוגורט
2 כפות כוס שמן זית
3 שזיפי סנטה רוזה, מגולענים ופרוסים

שטרוייזל
50 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
70 גרם קמח
4 כפות סוכר
מעט קינמון
בקערה, מפוררים יחד את כל החומרים עד לקבלת תערובת פירורית.

מחמים תנור ל180 מע'. מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים להם את הרטובים ומערבבים עד לקבלת עיסה אחידה. מוזגים לתבנית אינגליש קייק, מרופדת בנייר אפיה. מניחים מעל את השזיפים ומפזרים מעליהם את השטרוייזל.
אופים כ40 דקות, עד שהשטרוייזל משחים והעוגה, אפויה.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

8 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

נפלא !
אני חושבת שאין "עוגת בית" (עם כל מה שמשתמע מכך) מעוגת שזיפים עם שטרויזיל איכותי.
שלך, נראה נפלא ואני שומרת את הפוסט אצלי במועדפים, ברשותך ...

תודה על השיתוף
אריאלה

nt אמר/ה...

אריאלה,
בוקר אור לך,
כל כך נחמד לקרוא תגובות חמות על הבוקר.
למען האמת, זו הפעם הראשונה שניסיתי את העוגה ואכלתי את רובה בעודה חמה.

אנונימי אמר/ה...

שלום אריאלה!

מה לעשות אם אין בידי לקנות קמח עוגה (אני לא בארץ כרגע ואני לא מוצאת את זה בשום מקום)? האם אפשר קמח רגיל? אם כן - האם לשנות כמויות או להוסיף משהו אחר? מה בעצם ההבדל?

תודה!
אלה.

nt אמר/ה...

אלה שלום
אפשר בהחלט להשתמש בקמח לבן רגיל. באופן עקרוני כל קמח מותאם לסוג המאפה. כשזה נוגע ללחם, עוגיות, בצק פריך או פסטה, כדאי להשתדל להשתמש בסוג הקמח המתאים. בעוגה זו גם קמח רגיל יעשה את העבודה.
באיזו ארץ את נמצאת? חשבתי שבכל העולם כבר יש סוגי קמח רבים ורק במדינתינו הקטנטונת לא.

אנונימי אמר/ה...

שלום,
תודה על ההענות!
אני בהלסינקי, וחייב להיות את זה איפשהו, אך לא בסופרים שאני חיפשתי...
ובאותו עניין, מכיוון שכרגע יש כאן המון פירות יער - האם נראה לך מתאים להכין את העוגה איתם? נראה לי שיש להם את אותה חמצמצות-מתיקות...

nt אמר/ה...

ברור, פירות יער הם פשוט נפלאים טעימים ומאד מאד בריאים. אני ממש מקנאה. מחכה לשמוע איך יצא.

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את העוגה אתמול!
יצא מאוד טעים.
אבל נראה לי שהפירות יער דווקא פחות התאימו, משום שהם הפכו לעיסה. הבצק יצא לי מעט יבש מדי ותפוח מדי - האם שמתי יותר מדי קמח, או האם אפיתי יותר מדי?

בכל מקרה, מאוד שמחה בבלוג הזה וברעיונותייך הטעימים!

תודה!
אלה.

nt אמר/ה...

הי אלה,
צר לי לשמוע שהעוגה לא עלתה יפה. אני עדין בטוחה, שפירות יער מתאימים. יתכן שהם לא היו מוצקים דיים? או אולי סמת ביד נדיבה מדי? בכל אופן, נראה לי שאפשר לקמח אותם קלות בקמח או בקורנפלור. יתכן שהעוגה נאפתה קצת יותר מדי. עם בא האביב, אני מתכוונת לערוך ניסויים בפירות יער, אשמח להחליף חוויות.
כל טוב ותודה