23 מרץ, 2011

בא לי קְרֶפּ


בחופשת פורים, סחבנו (הבנות) את הדוב הקטן למסע קניות מיגע ברחבי הארץ והקניונים השונים. הידיעה שבסוף אותו מסע קניות, יקבל הדוב את משאת נפשו, סנדביץ' טונה ב"ארומה", עזרה לו להחזיק מעמד ולמעט בהצקות. כל אחד ובחירות המזון שלו.
בסיומו של אותו מסע מיגע, שהניב תוצאות דלות לבנות, נחלנו אכזבה נוספת. סניף ארומה, כיאה ליום חג וחופשה, היה עמוס בחובבי הז'אנר, שניצבו בתורים אינסופיים לנוכח הקופות הקורסות ובני נוער המחוטטים שניסו להשביע את רצונם ורעבונם של העומדים מולם.
נאלצתי לאכזב את הדוב ולהבטיח תחלופת מזון מזין בבית. אך הדוב שבמשך השעות האחרונות נהג איפוק לאור התובנה שיש פיצוי בסוף הדרך, החליט לא לוותר בקלות. בעודו נסחב אחרינו לעבר החניה, צדה עינו את דוכן הגלידה והקרפ. למורת רוחנו החליט להמיר את הטונה בקרפ מבלילה שעמדה יתומה מאז החג / חופשה האחרון (חנוכה?). ובנוסף לכל אלה, בחר בממרח השוקולד הלבן כמילוי. אותו שוקולד נראה כאילו הוא רובץ לו ביתמותו מאז פורים אשתקד. הבחילה שאחזה בי מאותו ביס בודד שלקחתי ומילא את פי טעם חמצמץ נמשכה עוד שעות רבות, אבל הותירה צורך עז בתיקון.
אתמול בערבו של יום, חיפשתי מתכון לעוגיות מדלן ונתקלתי באתר I bake , שם "קפץ" עלי המתכון לקרפ צרפתי. מיד הוכרז מצב כוננות כללי שבסיומו, כעבור כשעה לעסנו כולנו קרפים דקיקים משובחים עם הררי נוטלה, ואחר כך עם הררי נוטלה ובננה ולסיום גם אחד קטן ומיותם עם סוכר.עכשיו אפשר לנוח, לפי שעה, השתקנו לפחות זמנית את שד הקרפים.



קרפ צרפתי
כ 8 קרפים ענקיים (קוטר 30 ס"מ) ושוב, אפשר לשבח את המחבת של Woll (שנרכש בכסף מלא) אשר אינו דורש שימון בכלל ושוב דבר (עד כה, טפו, טפו, טפו) לא נדבק אליו. המחבת הופך את מלאכת הכנת הקרפ לקלילה ופשוטה.
125 ג קמח
קורט מלח
20 גרם סוכר
3 ביצים
2 כפות שמן קנולה
50 ג חמאה מומסת
מעט משחת וניל
כ350 מ"ל חלב
מכניסים את כל החומרים לבלנדר למעט החלב. מוסיפים את החלב לאט, לאט עד לקבלת תערובת אחידה ודלילה יחסית. אם התערובת סמיכה מדי, יצאו קרפים עבים! מניחים לתערובת לנוח כחצי שעה עד שעה.
מחממים מחבת ומשמנים בעזרת חמאה, לפי הצורך, כל אחד והמחבת שלו. מוזגים מהעיסה ומזיזים את המחבת עד אשר העיסה מכסה את כולו. אפשר להוסיף חלב, אם נראה שהעיסה סמיכה מדי.
מטגנים עד שמשחים והופכים. כל אחד לפי מידת העשייה הרצויה לו.


Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

4 תגובות:

אפיה ביתית - iBake אמר/ה...

הי תופינים :)
שמחה שהגעת לבלוג שלי ועוד יותר נחמד לראות שהמתכון הצליח לך, בתאבון

זינק מסעדה אמר/ה...

מה בעצם ההבדל בין קרפ לבלינצ'ס ? האחרון פשוט עבה יותר במרקמו ? אמנם שניהם דיי דקים. מעולם לא הצלחתי להבין את ההבדל בניהם... תודה !

nt אמר/ה...

קרפ - בצרפתית, בלינצ'ס בהונגרית, פאנקוק בהולנדית... חביתית בעברית. כולן בלילות בעובי משתנה, על בסיס ביצים, קמח, חלב / מים...
בצרפתית זה נשמע טוב יותר:)

אנונימי אמר/ה...

אני רוצה להמליץ לכם על דוכני מזון קרפ צרפתי מאוד מיוחד וטעים הכנסו לאתר לעוד פרטים