07 אפריל, 2011

גרסה שנייה


לפעמים (ויש שיאמרו תמיד) אני כל כך מלאה בעצמי, אני כל בטוחה בעצמי, עד שאיני משאירה מקום לספק. וכך קרה שכאשר חיפשתי מתכון ללחמניות הגבינה הברזילאיות, בחרתי מכל המתכונים דווקא את זה הדומה ללחמניות רבוכות. הבחירה נעשתה בהינף אצבע ומתוך בטחון עצמי מופרז. נראה היה שהרביכה שכה יפה לפחזניות ולחמניות, תהיה נכונה גם ללחמניות הגבינה. ובכן... מסתבר שיפה אך לא מספיק. למזלי, התעוררו בי הספקות והחלטתי לבדוק מתכונים פשוטים יותר. במתכון זה הבלילה נאפת בתבנית של מאפין (עדיף עם שקעים קטנים). בנוסף, בחרתי להחליף את גבינת המוצרלה בגבינה לבנה, "כנען". התוצאות, מרשימות, תפוחות וטעימות. מיד בעקבות הלחמניות המלוחות הכנתי גם מתוקות. אלה האחרונות יצאה קלילות תפוחות ומזכירות סופגניות ללא כמויות השמן והקלוריות. משנותרתי עם מעט בלילה ללא תבניות פשוט טיגנתי לפנקייק / קרפ טפיוקה, נטול גלוטן. מזל ואו ספק.

פאו דה קז'ו (2) PÃO DE QUEIJO
לחמניות גבינה נטולות גלוטן, על בסיס קמח טפיוקה.
2/3 כוס חלב
30 גרם חמאה מומסת
2 כפות שמן קנולה
1 ביצה
170 גרם (1.5 כוס) קמח טפיוקה
1 כפית מלח
60 גרם גבינה לבנה, כנען
1/3 כוס גבינת קשקבל מגורדת
מחממים תנור ל180 מע'. שמים את כל המרכיבים במיכל גבוה ומערבלים היטב בעזרת בלנדר מוט. משמנים בריסוס, תבנית שקעים, רצוי שקעים קטנים. אופים כ20 – 30 דקות. כפי שניתן לראות ההשחמה מלמעלה היא קלה.

פאו דה קז'ו, הגרסה המתוקה
גרסה מתוקה ללחמניות גבינה נטולות גלוטן, על בסיס קמח טפיוקה.
1 כוס חלב
30 גרם חמאה מומסת
2 כפות שמן קנולה
1 ביצה
200 גרם (1.5 כוס) קמח טפיוקה
קורט מלח
100 גרם גבינה לבנה, כנען
80 גרם סוכר
מחממים תנור ל180 מע'. שמים את כל המרכיבים במיכל גבוה ומערבלים היטב בעזרת בלנדר מוט. משמנים בריסוס, תבנית שקעים, רצוי שקעים קטנים. אופים כ20 – 30 דקות. כפי שניתן לראות ההשחמה מלמעלה היא קלה. לאחר שמתקררים אפשר למרוח בשכבה דקה של ריבת משמש מומסת (במיקרו) ולטבול בסור או בסוכר ורוד. אפשר גם למלא ואו לצפות, אם רוצים, בריבה, שוקולד, ריבת חלב...


פנקייק / קרפ טפיוקה (נטול גלוטן)
ההבדל בין פנקייק לקרפ, במקרה זה הוא העובי.
מכינים את הבלילה של לחמניות פאו דה קז'ו המתוקות. מחממים מחבת, משמנים מעט אם זו מחבת מועדת להדבקות. מטגנים עד להשחמה בחלק התחתון ובועיות בעליון. הופכים ומטגנים צד שני. אפשר להוריד את כמות הסוכר ולקבל בלינצ'ס ניטרלי.


סוכר ורוד נצפה באחת מתכניות ערוץ החיים הטובים, Restaurant Makeover
1/2 1 כוסות סוכר דקדק
1/4 כוס מיץ רימונים.
מערבבים יחד בקערה, משטחים על גבי נייר אפייה ומניחים להתייבש בטמפ' החדר. כ24 – 48 שעות. מאחסנים בכלי אטום.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

4 תגובות:

שירי אמר/ה...

היי!
אני עוברת פה מדי פעם
בתקווה לראות פוסטים חדשים..
מקווה ששלום הבלוג ושלומך טוב:)

nt אמר/ה...

הי שירי,
תודה על ההתענינות, חיממת את ליבי. מתנצלת על ה"העדרות" הארוכה. שיתוק זמני עקב שיפוצים... ללא מטבח, מזה חמישה שבועות, סובלת בשקט.
מקווה לשוב בקרוב...

שירי אמר/ה...

תהיי חזקה!:)
ותתחדשו!

ד"א אנצל את ההזדמנות לספר לך שהזמנתי את הספר של המלמן בהמלצתך ובהשראתך:)
תודה!

nt אמר/ה...

תודה, זה לא קל.
אני חושבת שתהני ממנו מאד. זהו ספר מקיף ומפורט עם הדגמות לכל השיטות המסורתיות. צריך לקרוא בו לאט לאט ולהפנים. בעיני זה התנך לאופים.