15 אוגוסט, 2011

פרומין


האובססיה החדשה כוללת צנצנות על גבי צנצנות של כל מיני עוגיות, ביסקוויטים, ביסקוטים וקרקרים. זכר לימים עברו, געגועים לבית חרושת פרומין ולדברי תרגומה מתוקים ופריכים. אני רוצה להציב על המדף שלל צנצנות המאפסנות בתוכן מבחר תופינים מכל קצווי עולם.
בשלב א': ביסקוטי איטלקיים, לצד הגרסה השוקולדית האישית שלי (בהשראה של בר-קו-דה, פלאו), לצד הביסקוויט הידוע, גרהם קרקר (Graham Crackers) האמריקני ועוגיות חמאה לבנות וחומות שאין לי מושג מאין הגיעו.
ביסקוטי חמוציות תפוז
כבר נעשו בעבר, תועדו ונזללו.
ביסקוטי בגרסה השוקולדית
התחלתי עם גרסה מרובת ביצים וללא שומן, התוצאה לא היתה פריכה דיה. חזרתי לגרסת הביסקוטי הישנה שלי החלפתי חלק מן הקמח באבקת קקאות ואת החמוציות ואגוזי הברזיל באגוזי מקדמיה. הילדים סבורים שהאגוזים מיותרים אני חושבת שלא!
90 גרם חמאה רכה
2/3 כוס סוכר
2 ביצים גדולות
קמצוץ מלח
1 כפית משחת וניל
3 כפות מיץ תפוזים
2/3 1 כוסות קמח רב תכליתי (שטיבל 1)
1/3 כוס אבקת קקאו
2 כפיות אבקת אפיה
1חופן אגוזי מקדמיה
מחמים תנור ל180 מעלות. מקציפים את החמאה והסוכר במיקסר עם וו גיטרה, עד לקבלת תערובת אוורירית. מוסיפים את הביצים, מיץ תפוזים, משחת וניל וקמצוץ המלח. ממשיכים להקציף עד לקבלת תערובת תפוחה ואוורירית. כעת, ללא מיקסר! מוסיפים את הקמח עם אבקת האפיה, את אבקת הקקאו ואגוזי מקדמיה. מערבבים בעדינות עם כף או מרית, עד לקבלת בצק רך. מסדרים את הבצק עם ידיים רטובות, על משטח סיליקון (או נייר אפיה), לצורה של ככר מוארכת. אופים עד השחמה ומיצוק כ 35 דק'. מוציאים מהתנור ולא מכבים! נותנים לככר להתקרר כ15 – 20 דקות. פורסים לפרוסות בעובי של כסנטימטר וחצי. ומניחים על הנייר או הסיליקון. מחזירים לתנור ואופים במצב טורבו כ20 דק', עד להשחמה קלה. מקררים ומאחסנים בכלי אטום.
גרהאם קרקר
המתכון לקוח מהבלוג smitten kitchen. אף פעם לא אכלתי גרהם קרקר, כך שאין לי מושג עד כמה הוא קרוב למקור. הבסקוויטים שהתקבלו, טעימים ביותר.
375 גרם קמח רב תכליתי (אולי להבא אנסה קמח עוגיות)
170 גרם סוכר חום
4 גרם מלח
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גרם דבש
70 גרם חלב
1 כפית משחת וניל
לציפוי:
3 כפות סוכר
1 כפית קנמון
מחמים תנור ל170 מעלות. מערבלים את כל המרכיבים, למעט החלב והדבש במעבד מזון עם סכין פלסטיק או מתכת, לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את הדבש והחלב. אם הבצק שהתקבל רך אפשר לקרר מעט במקרר או פריזר.
פותחים מחצית מהבצק, על נייר אפיה למלבן בעובי של כ3 - 4 מ"מ. מחוררים ומחלקים לבסקוויטים בגודל ובצורה הרצויים. עושים את אותו הדבר עם החלק השני. מפזרים מעל סוכר וקינמון. מחזירים למקרר לכחצי שעה.
אופים כ25 דק', צריך להזהר כי הבסקוויטים מתקשים רק לאחר שהתקררו.
עוגיות חמאה בשחור לבן
במקור היו אלה עוגיות ספירלה שחור לבן. אני הפרדתי והקטנתי את המידות, בכדי להכין חטיפי גלידה.
¼1 כוסות קמח
100 גרם חמאה
1/4 כוס סוכר
1 ביצה
1 כף קקאו
מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבלים את כל החומרים למעט הקקאו במיקסר עם וו לישה או במעבד מזון עם סכן פלסטיק / מתכת, לקבלת בצק פרורים. מחלקים את הבצק לשניים. ממשיכים ללוש את החצי הלבן לקבלת בצק אחיד וגמיש. מניחים בצד. לחצי השני של הבצק מוסיפים 2 כפות קקאו וממשיכים ללוש לקבלת בצק אחיד וגמיש. מגלגלים כל בצק לגלילים בעובי של כ1 – 2 ס"מ ומניחים במקפיא ל15 דקות. מוצאים מהמקפיא ופורסים לפרוסות דקות. מניחים על תבנית עם נייר אפייה ואופים עד להזהבה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה עושה מי שאין לו כרגע מחמצת?
כמה קמח, שמרים ומים להוסיף?

nt אמר/ה...

אני מניחה שהתכוונת לשאול לגבי הפוקאצ'ה. 30 גרם שמרים וכל היתר ללא שינוי.