29 מאי, 2012

קונפיטורת משמשים




אני מודה שקצת נסחפתי. אבל רגע הם פה ומיד נעלמים, המשמשים כמובן. ובכל פעם שאני מכינה קרוסטטה עם משמשים או כרוכיות משמשים, אני מרגישה צביטה בלב. כי ריבת משמשים תוצרת בית, היא כל כך טעימה אבל נגמרת מהר. אז לקחתי שני "נספקים" של משמשים במחשבה שיש לי קילו, קילו וחצי משמשים... במעמד התשלום, נשקלו המשמשים והמשקל הראה כמעט שלושה קילוגרמים. חשבתי שהגוגואים ישקלו כמעט קילו. אחרי הניקוי גיליתי לשמחתי שיש לי כמעט שני קילוגרמים וחצי.
                                                   עכשיו יש לי המון ריבה.
קונפיטורת משמשים
1 ק"ג משמשים - שטופים וחצויים
600 גרם סוכר
10 גרגירי פלפל שחור
מיץ מלימון אחד
שוטפים את המשמשים, מחלקים לשניים ומסלקים את הגלעין / גוגו. שמים בסיר עם תחתית כבדה יחד עם הסוכר, גרגרי הפלפל ומיץ הלימון.
מבשלים על אש בינונית עד שהסוכר נמס והכל מתחיל לבעבעב. ממשיכים לבשל על אש נמוכה, תוך בעבוע כשעה ומעלה. מדי פעם מוציאים מעט מהריבה על צלחת. כאשר הריבה נקרשת ואפשר ליצור בה פס, סימן שהיא מוכנה.
מעבירים לצנצנות מעוקרות וסוגרים כשהריבה עוד חמה.



2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ומה עושים גרגירי הפלפל? המשמשים נראים מעולה וקשה שלא לחמוד אותם
עינת

nt אמר/ה...

אני מודה שאין לי מושג, מה עושה הפלפל ומעין זה צמח. אבל זה המתכון שאני פועלת לפיו כבר כמה שנים, ויוצא טעים. אז למה לשנות? אני חושבת שגם לריבת התות אני מוסיפה אותם.