01 מרץ, 2013

קרפ דנטל



המתכון מורכב משני מקורות שונים. המרכיבים נלקחו  מכאן. לאחר שהכנתי מתכון זה הטעם שלו הזכיר לי נשכחות: עוגיות וואפל / קרפ קרמליות עם טעם דומה לשבבי הקרמל, שקונים בחנויות הבישול ואפיה. אחרי חיפוש ממושך הצלחתי למצוא את הסוג המסחרי אותו אכלתי בעבר ובעקבותיו גם המתכון  הזה ממנו לקחתי את השיטה!
ניסיתי כמובן כל אחד מהמתכונים כלשונו אבל לאחד היה הטעם הנכון ולשני הצורה המתאימה. אז להלן התוצאות ואחר כך המתכון. וכל אחד מוזמן לנסות. בכל מקרה המסחרי טעים בטירוף, לפי מה שאני זוכרת, אז עכשיו מתחילים החיפושים.

התוצאות: למטה המתכון הראשון כלשונו. למעלה מימין המתכון השני כלשונו.
שמאל עליון התוצאה המבוקשת

עוגיות קרפ תחרה (קרפ דנטל)
2 חלבונים
100 גרם סוכר
60 גרם קמח
45 גרם חמאה מומסת
(200 גרם שוקולד לציפוי - אפשר)
מחממים תנור ל200 מע'.
מקציפים את החלבונים לקצף יציב אפשר עם מקסר. מכאן עוברים ללקקן: מוסיפים את הסוכר תוך קיפול עדין ואחריו את הקמח. לסיום מקפלים פנימה בזהירות את החמאה המומסת.
על גבי משטח סיליקון מנחים כף מהעיסה ומשטחים לעלה דקיק בעזרת ספטולה עם זוית. התוצאה עלה בגודל של כ10 / 20 ס"מ. משאירים מרווח של כמה ס"מ בין עלה לעלה. אופים עד שמתחיל להשחים כ5 דק'.  מוציאים ומגלגלים בעדינות בעזרת קלף וספטולה. מחזירים לתנור לעוד דקה אן שתיים שישחים. מניחים לצינון על גבי רשת.

2 תגובות:

שירי אמר/ה...

היי
מחכה לפוסט חדש.. בינתיים רוצה להכין את הקרפ תחרה המהמם הזה אבל לא ברור לי איך להגיע לתוצאה המבוקשת? מה לשנות במתכון? איך הוספת את הקריספיות וכו'?

nt אמר/ה...

היי שירי
אכן עבר זמן רב. ישנם כמה מתכונים בקנה, מקווה שבקרוב יעלו על הכתב.
עבר גם זמן רב מאז הכינותי את הקרפים הנ"ל. אבל המתכון הרשום הוא שילוב של שני המתכונים והוא זה שהניב את התוצאה המבוקשת שמאל עליון בצילום.