15 ספטמבר, 2009

לפני הספורט ואחריו - חטיפי אנרגיה

כבר מזמן, נדהמנו לגלות, שישנם מעט מאד ערכים בריאותיים, בחטיפי האנרגיה הקנויים וגם הטעם 'לא משהו'. אז עשיתי מעשה וחיפשתי בספרים ובאינטרנט ואף מתכון לא נראה לי 'בריא'. כבר כמעט והתיאשתי כשעלעלתי בספר, ששמו אינו זכור לי ולצערי גם לא שמה של המחברת, כשלפתע צדה עיני מתכון שנראה מבטיח. עם מספר שינויים קלים, יצאו לי חטיפים טעימים ועל פניהם גם עושים רושם של בריאים.
מחמים תנור לטמפ' של 170 מע'.
בקערה מערבבים: 1/2 כוס קמח מלא, 1/2 2 כוסות שיבולת שועל( לא עדינה), 1/4 כוס נבט חיטה, 1/4 כוס סובין שיבולת שועל, 1 כוס חמוציות, 1/2 כוס תפוחים מיובשים קצוצים, 1/4 כוס אגוזי מלך קצוצים גס, 1/4 כוס אגוזי ברזיל קצוצים גס, 1/4 כף קינמון, 1 כוס תרכיז תפוחים טבעי, 1/2 כוס שמן קנולה בכבישה קרה. משטחים בתבנית מכוסה בנייר אפיה למשטח בעובי של כ2 ס"מ. מסמנים ריבועים לחלוקה ואופים כ35 דק'.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה
כמה מעלות באפייה?

nt אמר/ה...

תודה! אנחנו אוכלים קבוע, לפני הספורט ואחריו (לפחות אלה שעושים פה ספורט)
את התנור מחמים מראש, ל170 מע'
בהצלחה

אנונימי אמר/ה...

הכנתי ויצא טעים אבל מתפורר בקלות...
לא היה לי נבט חיטה אז שמתי במקום עוד רבע כוס סובין שיבולת שועל.
זה בסדר?
איך אפשר להכין את זה מבלי שיתפורר ויתפרק בקלות?
תודה!

nt אמר/ה...

קשה לי לאבחן מרחוק. יתכן שהעיסה יצאה יבשה מדי או לחילופין, אולי אפשר היה להוסיף עוד קצת קמח? העיסה צריכה להיות דביקה לפני האפיה ולא רטובה מדי. אני דוחסת את העיסה בזמן שאני משטחת, אולי זה יכול לעזור? לתת לזה להאפות עד שמשחים ולהזהר לא לשרוף. אני מקווה שהועלתי ולא בלבלתי, בהצלחה