16 מרץ, 2010

סלמון ורוד

הידעתם?! דג הסלמון או האלתית בשמו העברי, מקבל את צבעו האדמדם מהמזון ממנו הוא ניזון. המזון של הסלמון, מיני סרטנים ואחיהם חסרי החוליות, ניזונים מאצות המייצרות פיגמנט אדום. הסלמון צובר את הפיגמנט במשך כל חייו ולכן הוא הופך אדום יותר עם השנים.
דגי האלתית למאכל המגודלים בשבי ניזונים מתערובות מזון ולכן בשרם לבן. כדי ליצור את הצבע האדום הדגים מוזנים בשבי בתוספי מזון עם פיגמנטים המעניקים להם את הצבע ה"טבעי". הדעות חלוקות לגבי הנזק ואו התועלת של אותם תוספים.
שקעתי במדעי הטבע ולא הבחנתי כי שוב הגיעה שעת הצהרים. הייתי כל כך מרוכזת בענייניי עד ששכחתי מהצורך להאכיל שני גוזלים פעורי מקור. במקרר אין שום שאריות. בפריזר אין שניצלים מוכנים, מוקפאים, שרק צריך לחמם ולהגיש. פלאפל אספנו כבר אתמול על הדרך. "שוב פסטה ברוטב ורוד?, פחמימות עם שומנים וסימני ויטמינים?" הרהרתי בקול רם. "נגמרו לי כל הרעיונות" הוספתי בשקט.
איך זה קורה לי בכל פעם מחדש. שעת הצהרים מגיעה ואני מתעטפת בתחושת חוסר אונים. אי אפשר בכל יום להמציא את הגלגל מחדש, עם זאת, אי אפשר לאכול יום, יום שניצל עם פתיתים. מה גם שהשניצלים כל הזמן נגמרים.
נזכרתי שבפריזר נשארה פיסת פילה סלמון, מהפסקה הראשונה ומהנתח הטרי והמשובח, שנרכש אצל שמחה בשבוע שעבר, לטובת סלמון מאודה. הפשרתי בתכנית ההפשרה במיקרו עיסיתי עם מעט מיסו וצ'ילי ושלחתי לטוסטר אובן ל15 דקות בחום די גבוה. קיוויתי שתוך כדי הסעות ואיסופים תשרה עלי הרוח.
הישועה הגיעה מכיוון לא צפוי. שחר, נזכרה במנה משובחת שהוזמנה כלאחר יד במסעדה איטלקית, על גדות אגם קומו: ריגטוני (פסטה צינורות) ברוטב סלמון ורוד. אין פשוט מזה, מאחר והסלמון כבר חיכה לנו מוכן ואפוי כל מה שהיה צריך לעשות הוא לבשל את הפסטה, 11 דקות ובו בזמן להתקין את הרוטב הורוד. לא היה לי ריגטוני (פסטה צינורות), אבל גם ספגטי, פטוצ'יני(פסטה ארוכה ושטוחה) ופרפלה (פסטה פרפרים) יעשו את העבודה.
חשבתי להגיש את הרוטב והסלמון בנפרד, כך שכל אחד ירקח לו את מנתו, כרצונו. אבל שחר, שיודעת דבר או שניים בכל הקשור למזון שלה הודיעה, שהסלמון צריך להתבשל קצת עם הרוטב כך שיספגו זה את טעמו של זה והיא צדקה.
עוד משבר צהרים שהסתיים בהצלחה גדולה.

פסטה ברוטב סלמון ורוד
מנה מהירה בפחות מחצי שעה לארבעה מקורים פעורים, ממה שהיה לי בבית! למיטב זיכרוננו, טעימה אף יותר מהמקור.
כ400 גרם פילה סלמון ללא העור
4 כפות מיסו לבן
2 כפות רוטב צ'ילי מתוק
1 כף מירין
או מלח ושמן זית במקום שלושת האחרונים
צנצנת רוטב פומודורו של ברילה
250 מ"ל שמנת לבישול 10% שומן
חבילה של פסטה
כלל ראשון בהכנת פסטה: הרוטב צריך להיות מוכן לפניה ולחכות לה.
את הסלמון אפשר לאדות ואפשר לצלות קלות בגריל הטוסטר אובן. אפשר לכסות ולעסות במיסו צ'ילי ומירין או במעט שמן זית ומלח. מאדים כ10 דק' או צולים כ15 דק' בחום של 220 מעלות.
בסיר עם תחתית עבה מערבבים את השמנת עם רוטב העגבניות וממליחים לפי הטעם. מחממים את הרוטב וכשהסלמון מוכן מפוררים בגושים יחסית גדולים לתוכו. מבשלים עם מכסה כ 6 דק', טועמים ומתקנים תבול.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

2 תגובות:

עינת אמר/ה...

נשמע טעים והכי חשוב - יוצא קצת מהכמה המוכרת לי ומשתמש במצרכים שיש לי במזווה ומשמשים אותי, לרע המזל, למעט מנות יחסית. שמאתי לי לשימוש עתידי. תודה רבה!
עינת

nt אמר/ה...

תודה,
תמיד שמחה כשמוצאים ענין במתכונים שלי. המשפחה שלי נהנתה מאד מרוטב הסלמון הורוד. ההוכחה, לא היו שאריות.