18 מאי, 2010

קצרים לשבועות

שני מתכונים קצרים, ללא הרבה מילים לחג השבועות. מאפינס גבינה ופירות יער, מהיר קצר וטעים. גבינה צ'רקסית, זכר לקורס הכנת גבינות בבית(בהנחית אריה גלבוע ואהוד כוכבי) שהשתתפתי בו לפני עידן ועידנים, הזכרתי אותו פה ושם במהלך הפוסטים הקודמים והוא עוד יעלה פעמים רבות בעיקר בהקשר למתכוני הקיץ, שהביאו אותי להשתתף בקורס זה. הגבינה הצ'רקסית קלה להכנה, אינה דורשת ציוד מיוחד וטעמה מזכיר את גבינת הריקוטה (אורדה) והגבינה הצפתית.

מאפינס גבינה פירות יערכ12 – 16 יח'.
למאפינס250 גרם גבינה לבנה 9%
1 ביצה
מיכל שמנת מתוקה 42%
1/4 כוס חלב
1 כוס סוכר
מעט תמצית וניל
11/2 כוסות קמח עוגה
2 כפיות אבקת אפיה
1/2כפית אבקת סודה לשתיה
לפירות יער1/2 כוס פירות יער
3 כפות סוכר
מבשלים את פירות היער הקפואים או הטריים עם הסוכר מספר דקות. (אני חיממתי במיקרו 5 דקות) ומקררים.
מחמים תנור ל200 מעלות.
מערבבים קמח, אבקת אפיה ואבקת סודה לשתיה. מערבבים בקערה את הגבינה, ביצה, שמנת , סוכר ותמצית וניל. מוסיפים את הקמח ומערבבים לעיסה אחידה. במידה והתערובת שהתקבלה סמיכה מדי מוסיפים חלב, עד שמתקבלת תערובת נוחה לעבודה ומזיגה.
מוזגים את התערובת לתבנית שקעים מרופדת בעטרות נייר (מנז'טים). ממלאים כמעט עד למעלה. מוזגים לכל שקע מעט מפירות היער ואופים כ25 דק' עד שמשחים.
טעים חם, טעים פושר, טעים קר.


גבינה צ'רקסית
יש איזה קסם ברגע בו הופך חלב לגבינה. גדולים כקטנים נשבים בקסמו של התהליך לכן מומלץ לשתף את הילדים, בחווית חג השבועות הזו. בעיקרון זו אחת הגבינות שקל להכין בבית, ללא צורך בציוד מיוחד. למעשה, רצוי להשתמש במד חום ובסלסילת גבינה אבל לא חובה.
2 ליטר חלב
20 – 30 גרם מלח
100 גרם יוגורט / אשל
כ100 מ"ל חומץ
מחמים את החלב בסיר, תוך בחישה מתמדת, עד שמגיע לטמפ' של 90 מע'. מכבים את האש, מוסיפים את היוגורט / אשל (בשביל הטעם) ומערבבים. מפסיקים לערבב ומוזגים את החומץ בשיטת "כמה שלוקח": פשוט מוזגים בזהירות (לפעמים צריך יותר חומץ) עד שרואים שחלב נפרד לגבינה ומים. לא מערבבים. מחכים 10 דקות, מוסיפים את המלח ומסננים בזהירות בעזרת כף סינון או מסננת עדינה. לא שופכים את המים למסננת, אלא "דגים" את פתיתי הגבינה העדינים מתוך המים. אפשר להעביר למסננת גבינות או למסננת עם בד חיתול או אלבד או אפילו מגבות נייר איכותיות. מניחים לגבינה לטפטף כשעתיים ומעבירים למקרר.


Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

אין תגובות: