23 פברואר, 2011

קציצות - מיני המבורגר בלחמנייה


הנחתי לרגע לפלצנות ולאנטרקוט הקצוץ גס וחזרתי למתכון הקציצות הנימוחות כמו שסבתא שלי הייתה מכינה. טיגנתי את הקציצות או בשמן השיווקי, מיני המבורגר, במחבת הנפלאה של woll , שקיבלתי מאחיותיי ליום הולדתי. הטיגון נעשה כמעט ללא שמן והתוצאה נפלאה. הקציצות חברו ללחמניות הביס הרכות בגרסת הבריאות ויחד הניבו ארוחה לתפארת. כה טעימה הייתה הארוחה, שלמחרת נדרשתי להכינה שוב. הפעם הוגשו הקציצות לצד ספגטי כי לא נותרה אף לחמנייה.
ההברקה למתכון הגיעה בעקבות השומר הממולא שהוזמן והוכן לא מכבר לכבוד יום הולדתה של האחות האחת ובעזרתה של האחות האחרת. מאחר וזה האחרון (השומר הממולא) לא צולם יחכה המתכון עוד כמה ימים עד שיצולם, יתועד וייכתב לעד. המילוי של השומר, היה כה טעים ורך, עד שאפילו סולדת מבשר שכמותי זללה ממנו עוד ועוד.

את המתכון ללחמניות אפשר למצוא - כאן ולאותן לחמניות בגירסה הבריאותית - כאן

קציצות - מיני המבורגר
500 גרם בשר בקר (כתף) טחון פעמיים
1 תפו"א בינוני מגורד דק וסחוט
1/2 בצל מגורד דק
כ1/3 כוס פירורי לחם (אני השתמשתי בפנקו)
1 כף שמן זית
1 כף גדושה רסק עגבניות
1/3 צרור פטרוזיליה
1/3 צרור כוסברה
מלח
כמון
פלפל אנגלי טחון
כוסברה
הל
מערבבים הכל יחד לעיסה אחידה ורכה. יוצרים כדור מעט קטן מכדור טניס ופוחסים לקציצה. מחממים מחבת כבדה. מאחר והשתמשתי במחבת של woll כל שעשיתי הוא להתיז מעט שמן זית בספריי. הנחתי את הקציצות והתזתי עוד מעט שמן זית מעליהן. מטגנים היטב משני הצדדים. מכבים את האש ומניחים לקציצות לנוח עוד קצת במחבת לוודא שיהיו עשויות גם מבפנים.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

תגובה 1:

שירי אמר/ה...

איזה כיף:)
חיכיתי לפוסט חדש
מחכה כבר להכין
תודה!