23 ספטמבר, 2009

לחמניות רכות בטעם של פעם...




את המתכון ללחמניות קיבלתי בקורס אפיית הלחם שעשיתי לפני כחצי שנה אצל אסטלה. קורס משובח שעוד יוזכר רבות. מומלץ לכל מי שרוצה להפוך לאופה מיקצועי, אפילו בתנאים ביתיים. הלחמניות רכות וטעימות, הילדים משתגעים עליהם. כשהכנתי כאלה בשבועות, יואב הציע לטמון קוביית גבינה בכל לחמנייה. ניסינו, היה מאד טעים. אז אפשר לעשות סתם לחמניות ואפשר למלא בגבינה, מטבעות שוקולד ועוד.
1,000 גרם קמח שטיבל מס' 2
65 גרם שמרים לחים
450 גרם חלב
90 גרם (כ 2) ביצים
90 גרם סוכר
22 גרם מלח (כף + כפית)
90 גרם חמאה רכה
ביצה להברשה
בקערת המיקסר: מפוררים את השמרים לחלב הקר ומערבבים מעט. מוסיפים ביצים, קמח, סוכר ומלח. מערבבים עם וו לישה במהירות הכי איטית. כשמתחיל להתאחד, מוסיפים את החמאה. כשהכל מתאחד לבצק, כעבור כ 3 דק', מגבירים את המהירות ונותנים למיקסר ללוש עוד כ 7דק'. מוציאים את הבצק לקרש מקומח, אוספים את הבצק לכדור יפה, מקמחים מעט את הקערה, ומחזירים את הבצק לקערה. מכסים בשקית ניילון גדולה, כך שגם יהיה מאוורר וגם לא יתייבש.
כעבור שעה וחצי עד שעתיים, כשהבצק הכפיל את נפחו, מוציאים ומחלקים ל 24 כדורים של 70 גרם. קצת יותר גדול מכדור פינפונג. מקפלים כל כדור לארבע בצורת מעטפה ונותנים לכדורים לנוח, מכוסים בניילון.
חשוב! להמעיט בשימוש בקמח, זה מפריע לכידרור.
מחממים תנור ל 240 מע'.
חופנים את הכדור ביד ומגלגלים על משטח (לא מקומח) תוך דחיסה. עד שהקפל שהיה קודם הופך ל"פופיק" והכדור מרגיש דחוס. מניחים לעוד כ40 דק' של התפחה עם כיסוי.







מברישים בביצה , מכניסים לתנור, מנמיכים את החום ל220 מע' (ישנם תנורים שגם 200 מע' יספיקו) ואופים כ20 - 30 דק' עד להשחמה. מוציאים ומניחים על רשת לצינון.


אם רוצים להקפיא, מוטב לעשות זאת, מיד כשהלחמניות מתקררות.

תגובה 1:

דנה אמר/ה...

הכנתי לכבוד יום העצמאות.. יצאו טעימות מאוד!