10 מרץ, 2011

אופה במיקרוגל

לפעמים נדמה לי שכל העולם סובב סביבי ומכוון אלי. כך קורה שכאשר אני מתעניינת בנושא מסוים, הוא פתאום צץ בכל מקום. וכאשר אני מתעניינת במזון מסוים פתאום הוא מופיע בתכניות המתכונים.
בעודי מתאוששת משבועות של סבל, כאב ומרעין בישין, ובעוד גופי עסוק בבניית עצם, לקיתי ב"קרייבינג" (תשוקה) היסטרי לגבינה לבנה. בין אם זה יכלתו הקסומה של הגוף לחוש באופן עצמאי את שדרוש לו ובין אם זו הנוסטלגיה, מצאתי עצמי מחסלת קופסאות על גבי קופסאות של גבינה לבנה חלקן בליווי הסם החדש, ה"שטוחים". ובעודי בולסת סידן ללא הכרה נתקלתי במתכון לעוגות גבינה אישיות, במיקרוגל!
זו לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בו, אבל זו הפעם המתאימה. הכנתי פעם אחת וחוסל, הכנתי פעם שנייה וחוסל, הכנתי והכנתי... ניסיתי ניסיונות מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, כל התובנות בהמשך. ובעודי חוקרת שוב את המקור למתכון מצאתי גם מתכון ל"תפוצ'יפס" ביתי, במיקרוגל.
איך לא חשבו על זה קודם? או שאולי חשבו ורק אני לא שמעתי. עד היום המיקרוגל היה כלי עזר נחות, לחימום והפשרה אפוף באזהרות קרינה. מהיום הוא עלה לדרגת סוּ-תנור ועד כמה שהבנתי גם הבישול בו הוכרז כבריא, שכן הוא מהיר וקל ואינו פוגע לגמרי בויטמינים.
עוגות גבינה אישיות במיקרוגל
במקור עוגה על בסיס גבינת שמנת בטעם ליים. ליים לצערי לא השגתי, אם כי אני בטוחה ששווה להתאמץ. את גבינת השמנת, החלפתי מיידית בגבינה לבנה, אני לא בטוחה שזה פגע בתוצאה אבל זה בטוח לא פגע בגזרה.
רצוי להכין במיקרוגל עם צלחת מסתובבת. אם לא, אז מדי כמה שניות צריך להפסיק ולסובב.
הכמויות ל2 – 3 צנצנות אישיות.
250 גרם גבינה לבנה 5%
1 ביצה
50 גרם סוכר
1 כף מיץ לימון (רצוי ליים)
6 ביסקוויטים "פתי-בר" מרוסקים דק
20 גרם חמאה מומסת
גרידה של קליפת לימון / ליים
מערבבים את רסק הביסקוויטים עם גרידת הלימון והחמאה ומרפדים, תוך הידוק, את תחתית הצנצנות.
מקציפים ביד, עד כמה שניתן את הביצה עם הסוכר. מוסיפים את הגבינה והלימון ומוזגים מעל פירורי העוגיות. מפעילים את המיקרוגל ל3 דקות ובודקים. העוגה צריכה לקבל קרום גמיש מלמעלה. אם עדיין לא התקבל מסובבי מעט את הצנצנת וממשיכים להפעיל בפולסים של 1/2 דקה בכל פעם. לי זה לוקח בסביבות 4 וחצי דקות. מקררים, מכסים ושומרים במקרר.


תפוצ'יפס ביתי וממכר במיקרוגל
צ'יפס במיקרוגל - תפוח אדמה אדום אחד (כ120 גרם) הוא בעל ערך של כ 84 קלוריות. מהתפו"א מתקבלות כ20 פרוסות תפוצ'יפס, שמשקל (אחרי הייבוש במיקרוגל) 22 גרם. משמע מנת תפוצ'יפס במיקרוגל = 22 גרם = 84 קלוריות.
רצוי להכין במיקרוגל עם צלחת מסתובבת. אם לא, אז מדי כמה שניות צריך להפסיק ולסובב.
1 תפוח אדמה אדום בינוני
מעט מלח
3 מגבות מטבח
שוטפים ומנקים את תפוח האדמה. פורסים, בעזרת מנדוליה (זהירות על האצבעות) לפרוסות בעובי של כ3מ"מ. שוטפים את הפרוסות, מנערים היטב ומניחים על גבי 2 מגבות נייר, מניחים מעל מגבת נייר שלישית וסופגים את המים שנותרו. ממליחים, קלות (ממש, ממש מעט). מכניסים את תפוחי האדמה עם מגבות הנייר עליהן הן מונחות למיקרוגל ומחממים כ 5 דקות. אם הצלחת אינה מסתובבת, כדאי להפסיק כל 30 שניות ולסובב. אחרי 5 דקות הופכים את הפרוסות וממשיכים עוד כ2 דקות. הפרוסות אמורות להשחים ולהיות קריספיות. אם לא ממשיכים בפולסים של דקה ואפשר אפילו להוריד את עוצמת החימום. צריך להתנהל לאט בפעמים הראשונות, כי הפרוסות יכולות להישרף בקלות ובמהירות.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

אין תגובות: