13 דצמבר, 2011

לחמניות פוקאצ'ה בצ'יק צ'אק


חברה ביקשה ובצדק, מתכון קל ופשוט ללחם ואו לחמניות. כי אין כמו להיכנס לבית מלא בניחוחות לחם טרי שזה עתה נאפה. מאחר ואותה חברה אינה יכולה לעמוד זמן רב ובכל זאת רוצה לנכס לעצמה לחם מעשה ידיה, הפכתי בכל רשימותיי, חיברתי מתכונים ורקחתי לה לחמניות פוקאצ'ה ואו פוקאצ'ה בקלי קלות.
יתכן שבפעם הראשונה, לאופה המתנסה, החוויה עשויה להיות מעט מלחיצה ופחות "קלי קלות" ממה שהיא למעשה. אבל כבר בפעם השנייה כשהתהליך נוסה והוטמע, המלאכה תהיה פשוטה ומהנה.
כל הרעיון במתכון הבא הוא קיצור תהליכים. הוספת משפר האפייה והוספת לישה תקצר את זמן ההתפחה. יש שרואים במשפר אפייה מילה גסה. אז ככה משפר האפייה מורכב בעיקר מנגזרות של סוכרים, גלוטן ועמילן, אלה ישיגו מאפה תפוח יותר ויחפו על קיצור זמן ההתפחה. מצד שני אנחנו מאבדים מהטעם והארומה בהשוואה ללחמים שתפחו זמן רב יותר, שעות עד ימים.

לחמניות פוקאצ'ה / פוקאצ'ה 
24 לחמניות בתבנית מאפין או פוקאצ'ה בתבנית 30/ 40 ס"מ
700 גרם מים פושרים
1000 גרם קמח "00" שטיבל
12 גרם שמרים יבשים
10 גרם משפר אפייה שטיבל
30 גרם סוכר
18 גרם מלח
30 גרם שמן זית
שמן זית לשימון התבנית
מניחים את כל החומרים בקערת המיקסר לפי סדר הופעתם. מערבלים עם וו לישה כ 7 - 10 דק'. מתקבל בצק רך מאד. מכסים ומתפיחים 15 דק'. מורידים את נפח הבצק עם מעט קמח בעזרת הידיים או קלף פלסטיק. מתפיחים 15 דק' נוספות.
מחממים תנור ל200 מע'. משמנים תבנית או תבניות מאפין קורצים בעזרת ידיים רטובות לחמניות שימלאו כ2/3 מהשקע. או משטחים את הבצק בתבנית משומנת. מתפיחים 20 דק'. את הפוקאצ'ה מורחים במעט שמן זורים מלח ומוסיפים תבלינים או ירקות קלויים אם רוצים.
אופים כ20 - 25 דק'. את הלחמניות כדאי להניח על רשת לצינון.



אין תגובות: