10 מרץ, 2012

ניוקי... חוב ישן

את המתכון הזה לניוקי, אני מכירה כבר הרבה זמן ועשיתי אותו עשרות פעמים. בכל פעם אני מתעצלת לצלם. כשאין תמונות אז גם אין פוסט. בכל פעם מחדש, כאשר אני נדרשת למתכון, אני נכנסת לאתר המתכונים האיטלקי ומנסה לשחזר את המילה האיטלקית לניוקי - Gnocchi. הפעם סוף, סוף עשיתי מעשה והחלטתי להתגבר על העצלות: הוצאתי מצלמה, הרכבתי על חצובה, כיוונתי לצילום בטיימר וצילמתי את התהליך (בחלקו). עכשיו יהיה פשוט יותר להכין ניוקי.
את הניוקי אני מכינה משאריות פירה (כזה עם שמנת ומאה) או מתפוחי אדמה שבושלו בקליפתם. את אלה האחרונים יש למהר ולקלף כי אם יעמדו זמן רב מדי בקליפתם יקבלו טעם עוקצני.
לפני הניוקי ניסינו מרק שומר וארטישוק. הנסיון היה מוצלח ביותר. לבבות ארטישוק טריים, הם מעדן. הקיךוף מלווה במעט טירחה אבל הטעם מגמד אותה. אני רק מצטערת שלא צילמתי את ערימת הזבל / קליפות שהותירו אחריהם 4 לבבות ארטישוק.
כדאי להשקיע בגלגול הניוקי על קרש מחורץ זה משפיע על התוצאה והטעם
טיפ חשוב! הניוקי צריכים לעמוד לפחות 1/2 שעה לפני הבישול!
ניוקי תפוחי אדמה ברוטב פטריות (כדאי להוסיף גורגונזולה)
ניוקי תפוחי אדמה
1 ק"ג תפוחי אדמה מעוכים היטב
300 גרם קמח פסטה (או רגיל)
1/2 כפית מלח
2 ביצים
לשים את כל המרכיבים יחד לבצק. אם צריך אפשר להוסיף קמח. מעבירים למשטח עץ. מגלגלים לרגלילים בעובי של 1 ס"מ וחותכים לחתיכות של כ1 ס"מ. מגלגלים על פני קרש מחורץ (רצוי, לא חובה) ומניחים בצד על גבי מגשים מקומחים בקמח פסטה. מניחים לניוקי לנוח לפחות 1/2 שעה לפני שמבשלים במי מלח. מבשלים עד שצפים ועוד קצת. מסננים היטב. מגישים מיד עם רוטב פטריות / תרד ושמנת / גורגונזולה / חמאה ומרווה...


מרק שומר ולבבות ארטישוק טריים!
3 שומרים נקיים וחתוכים לקוביות
4 לבבות ארטישוק מחולקים ל4 (משוחים בלימון)
1/2 כוס אפונה עדינה
1 לימון (לארטישוק ולתיבול המרק)
30 גרם חמאה
קמצוץ שמן זית
1/2 כוס יין לבן
1 כף סוכר
מלח
1/2 כפית כורכום
250 מ"ל שמנת (מ10% ומעלה)
חותכים את השומר לקוביות בגודל 1 ס"מ. מקלפים את הארטישוק ומשתדלים לשמור על כמה שיותר גבעול (מקולף) מורחים את הארטישוקים בלימון כל הזמן, כדי שלא ישחירו וגם כתוספת תיבול למרק. 
בסיר כבד ממיסים את החמאה עם מעט שמן זית וקולים את לבבות הארטישוק. מוסיפים את השומר וממשיכים עד שהופך שקוף. מוסיפים את האפונה והיין. מבשלים עד שהיין מצטמצם ברובו. מוסיפים את הסוכר מבשלים כ2 דק' ומוסיפים כ4 כוסות מים. ממליחים ומתבלים ומבשלים כשעה בסיר מכוסה. מתקנים תיבול, מוסיפים את השמנת מחכים שתתחמם.


אין תגובות: