07 מאי, 2012

לחם, שחום ומתקתק

לחם פשוט שחום ומתקתק, מצטרף חדש לרפרטואר. כל כך פשוט, כל כך טעים, שנזלל כך פרוסה אחר פרוסה בלי שום תוספות.


לחם שיפון וקמח מלא
620 גרם מים קרים
5 גרם שמרים טריים
150 גרם מחמצת
500 גרם קמח לחם
200 גרם קמח שיפון
200 גרם קמח מלא
60 גרם מולסה
17 גרם מלח
בקערה של מיקסר, שמים את המים וממיסים בהם את השמרים. מוסיפים את המחמצת, הקמח, המולסה והמלח. מערבלים עם וו לישה במהירות איטית כ3 דקות ובמהירות גבוהה כ7 – 10 דקות. מתקבל בצק, רך באופן יחסי.  מתפיחים כשלוש ויותר. עם קיפול אחד אחרי שעה וחצי.
יוצרים מהבצק שני כיכרות לחם ומניחים לתפוח בין קפלי בד פשתן מקומח או בסלסילות כשעה.
מחמים תנור ל 240 מע'.
חורצים את ככרות הלחם. מכינים "קיטור" ביתי, שופכים לתבנית שהתחממה בתחתית התנור מעט מים רותחים. מורידים את הטמפ' ל210 מע' ואופים במצב של טורבו כ40 דקות. ב5 הדקות האחרונות אופים עם דלת פתוחה בכדי שכל הלחות תצא והקרום יתקשה.

9 תגובות:

שירי אמר/ה...

לחם חדש
איזה כיף!
ינוסה בקרוב:)

שירי אמר/ה...

אה שכחתי
תחליף הולם למולסה?
דבש?

nt אמר/ה...

נראה לי שסילאן, אבל אם לא אז דבש. ולמה לא מולסה? אני משתמשת במולסה הצהובה של GRANDMA'S מעדן טבע מרקט.

שירי אמר/ה...

אין סיבה שלא בעצם
חוץ מהעובדה שאני צריכה למצוא אותה..
תודה!

שירי אמר/ה...

אני לא מאמינה!
מצאתי מולסה בסופר הרגיל באגף האורגני
זהו עכשיו אין תירוצים:)

ד"א את יודעת למה הכוונה שהמולסה היא
blackstrap ? זה לשימוש מסוים?

nt אמר/ה...

בוקר טוב ומזל טוב.
אני לא כל כך מבינה במולסה - אבל ישנן כבדות יותר ומתוקות יותר.... לכן כדאי לבדוק ולאזן מידות. ברור שזו עיצה קצת מעורפלת. אני משתמשת מולסה שהיא בהירה יותר ומתוקה יותר (ע"פ התוית).
מצטערת על הערפול, אבל בדקי את מידת המתיקות של שלך והחליטי אם להוריד או להוסיף בכמויות.
יום טוב

dana אמר/ה...

הכנתי ויצא נהדר! הכנתי את כל הכמות בתבנית לחם גדולה אחת. לא הארכתי את זמן האפייה ואכן הלחם יצא מעולה אך רך מדי מפנים. בכמה זמן כדאי להאריך במקרה הזה לדעתך? אלף תודות וחג שמח! דנה

nt אמר/ה...

הי דנה,
קשה לי להאריך כמה זמן את צריכה להוסיף. אפשר אפילו 15 דק'. השיטה הכי טובה לדעת אם הלחם מוכן היא למדוד את הטמפ' בתוכו. בעזרת דוקרן / טרמומטר. הטמפ' צריכה להיות מעל 90 מע' צלזיוס.
בזמן האחרון אני אופה 40 דק' ופותחת לעוד 7דק'. לפעמים אפילו יותר.
שנה טובה וחג שמח:)

dana אמר/ה...

תודה רבה,
שנה טובה גם לך!!