23 פברואר, 2013

נוגט בפעם הראשונה

עוגיות חמאה ונוגט או כפי שהן נקראות במקור Les Sablés Géants au Praliné או באנגלית The Giant Parline Shortbread. וממחקר קצר עולה שSablé פירושו חולי ואילו Shortbread פירושו עשיר בחמאה ובעברית עוגיות חמאה עם נוגט. ולגבי הGiant, המימדים יקבעו בידי היוצר. מאחר והעוגיות כל כך עשירות = כל כך משמינות, ויתרתי על ה"ענק" וחתכתי בגדול סמלי של כ4 - 5 ס"מ העוגית והסתפקתי בחצי מהכמות שבמקור.
גם במקרה זה כמו במקרה הקודם, הנסיון הראשון היה מעט "צולע". התוצאה בנסיון השני טובה יותר ובפעם הבאה, אם הלב יעמוד בכמויות הכולסטרול, ניתן להניח שתוצאה תהיה דומה למקור.
ואשר לנוגט, זו הפעם הראשונה שאני משתמשת ברכיב "יקר" זה. אבל נראה לי שעוד אשתמש בו רבות או בתחליף הזול, הנוטלה.



עוגיות חמאה עם נוגט
לבצק:
170 גרם חמאה רכה
50 גרם אבקת סוכר
1 ביצה
250 גרם קמח
20 גרם שקדים מולבנים טחונים
למילוי:
60 גרם שוקולד חלב
40 גרם חמאה
350 גרם נוגט
מערבבים בקערה את הקמח והשקדים. במקסר עם וו גיטרה מקציפים החמאה ואבקת הסוכר. כשהתערובת תפוחה מוסיפים את הביצה ומערבלים עד לאיחוד. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבלים מעט ולאט, רק עד לקבלת בצק. מניחים במקרר כשעה. 
מחלקים את הבצק לשניים. מניחים כל חלק במרכז נייר אפיה מקומח, בגודל 20/30 ס"מ. פותחים מעט עם הידיים, מקמחים, מכסים בנייר נוסף ומרדדים עד לקבלת מלבן. חותכים ומיישרים לפי הנייר. מסירים את הנייר העליון ומחזירים למקרר לשעה נוספת.
מחמים תנור ל180 מע'. מושחים את הבצק במעט חלב ומציירים עליו פסים עם מזלג. אופים כ20 - 25 דק' לקבלת בצק שחום ואחיד (לא פשוט בתנור הביתי, אולי הטורבו יעזור?). מקררים את הבצק.
ממיסים את השוקולד והחמאה בסיר. מוסיפים את הנוגט ומערבבים. 
ההרכבה: מכסים את אחד המלבנים בקרם הנוגט (כ3/4 יספיק) מניחים מעל את הבצק השני ו"לוחצים" מאד בעדינות. מכניסים למקרר לכ חצי שעה. מוציאים ופורסים לגודל הנכון.

אין תגובות: