18 נובמבר, 2009

קרקר צהוב, בסגנון איטלקי, עם ובלי (רוזמרין)



כן, ברור, הכל אפשר לקנות מוכן. אז למה, את הכל אני חייבת לנסות ולהכין בעצמי?
לא ברור לי, מה גורם לי, לעשות הכל לבד. למה אני לא מסוגלת לקנות לחם במאפיה, אפילו מאפיית בוטיק? למה אני לא מסוגלת לקנות יוגורט בסופר? למה אני לא קונה עוגיות, עוגות, חלות... ועכשיו גם קרקרים? הרי הקרקרים האיטלקיים, כל כך טעימים, אז למה להכין לבד?
למה כשאני חושבת על איזשהו מאכל, אני מרגישה מאותגרת ולא יכולה לנוח, עד שימצא המתכון, עד שאכין אותו לבד?
לא אין תשובות, רק שאלות.

קרקר צהוב, בסגנון איטלקי, עם ובלי (רוזמרין)
180 גרם קמח לחם (שטיבל 2)
130 גרם קמח סמולינה דורום (קמח פסטה איטלקי)
6 גרם אבקת אפיה
12 גרם מלח
60 גרם שמן
180 גרם מים
רוזמרין טרי
פרחי מלח
שמים את כל החומרים בקערה ולשים. הבצק קל ומתמסר. מוסיפים קמח או מים במידת הצורך. עוטפים בניילון ושולחים למקרר לחצי שעה. מחמים תנור ל 180 מע'.
מרדדים חצי מכמות הבצק, על משטח סיליקון מקומח, לעלה בעובי 3 מ"מ. משתדלים לשמור על קצוות ישרים. מחוררים וחותכים לריבועים או מלבנים. אופים כחצי שעה במצב טורבו, כדי לייבש את הקרקרים. לסיום, את אלה שלא השחימו, השארתי בתנור במצב של רוח בלבד (פעם ראשונה שהשתמשתי במצב זה! (ענת, צוחקת עכשיו)). מניחים את הקרקרים לייבוש על רשת וממשיכים עם המחצית השניה של הבצק. לקרקר עם רוזמרין ומלח, קוצצים את שני האחרונים יחד בסכין ומפזרים מעל הבצק. עוברים עם המערוך על הרוזמרין כדי להשקיע בבצק.
אם הקרקרים התקררו ואינם פריכים דיים, אפשר להכניס לתנור לסיבוב נוסף. זהירות לא לשרוף.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

אין תגובות: