10 פברואר, 2010

הפכים, סמנטיקה או מציאות

הרי זה ברור כשמש, בלי נמוך אין גבוה, בלי גדול אין קטן, בלי שחור אין לבן בלי מוות אין חיים, השאלה היא האם דבר יכול להתקיים ללא היפוכו? האם היפוכו הוא רק לצורך תיאורו? האם הפכים הם סמנטיקה או מציאות? אנחנו נדרשים להפכים בכדי לתאר את היפוכם, בכדי לתאר מציאות, אך יתכן שהקיום בכלל אינו תלוי היפוכו. אז האם הפכים הם צורך קיומי?
הופכת והופכת במחשבותיי ואיני מצליחה להבהיר את התמונה ולהחליט אם תכונות ומצבים נדרשים להפכים בכדי להתקיים.
אתמול התבקשתי להסביר מושג שלא היה נהיר לדור הצעיר. בעודי מסתבכת ומחפשת אחר הגדרה מילונית הכתה בי התובנה, שמילים רבות טבועות בנו וברורות לנו עד לרגע בו אנו נדרשים להסביר אותן. החל במושגים כמו אדיבות או פריצות וכלה במילה לה נדרשתי אתמול, לינץ'. מרגע שנשאלתי על המילה, עלו לנגד עיני קטעי סרטים, כתבות חדשותיות וסצנות מספרים שהאפילו על כל המילים והמושגים שניסיתי לדלות ממוחי המתנוון.
ומה לעזאזל היא משמעות הזמן? יש לי תחושה שכאשר אצליח לרדת לעמקם של הנ"ל, אצליח למצוא לי משמעות לחיים.


פסטה ברוטב אנטיפסטי (ירקות צלויים בגריל)
או בקיצור פסטה והיפוכה

לפטוצ'יני
5 ביצים
500 גרם קמח סמולינה דורום (תוצרת איטליה)
1 כפית מלח
מערבבים בקערה את המלח והקמח, יוצרים באר במרכז ומכניסים לתוכה את הביצים. מקשקשים מעט את הביצים ואוספים לתוכן את הקמח לאט, לאט. לשים את הבצק מספר דקות. אם הבצק קשה ויבש, מוסיפים לו כפית או שתיים של מים. התוצאה הסופית הוא בצק קשה, אך לא מתפורר. עוטפים בניילון ניצמד ומניחים לחצי שעה לפחות, בטמפרטורת החדר (ביום חם ולזמן ממושך יותר, מומלץ להניח במקרר).מרדדים את הבצק במכונת פסטה (אפשר גם בלי, רק קצת יותר קשה) עד לשלב האחרון או אחד לפניו. מקמחים תוך כדי עבודה, בקמח פסטה. חותכים לצורה הרצויה, במקרה זה, פטוצ'יני.

מבשלים מספר דקות, רק אחרי שהרוטב מוכן, כי הרוטב תמיד מחכה לפסטה!




לרוטב ירקות צלויים
2 קישואים
2 עגבניות
2 בטטות
חופן עד שניים עגבניות שרי
1 בצל שאלוט
פרחי מלח
שמן זית
זעתר או אורגנו טרי או מיובש
אפשר גם דלעת, כרובית שעועית ירוקה
חותכים את הירקות לחתיכות גסות. עוטפים בשמן זית, אורגנו ופרחי מלח. מסדרים בתבנית חרס, חסינת חום. אופים בתנור (או בטוסטר אובן, כמוני) במצב גריל בחום הכי גבוה כ40 דק', עד שהירקות משחימים יפה. כדאי לערבב מעט את הירקות מדי פעם.
מניחים על הפסטה המבושלת ואוכלים. מומלץ עם גבינת ריקוטה טרייה ופרמזן.


Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

אין תגובות: