08 נובמבר, 2010

יפני 2 - ילדים מזהים אוכל בריא מרחוק


אני מחשיבה את ילדי, כילדי גורמה. כמעט מיום שנולדו, הם אכלו את המזון שאנחנו אוכלים. ירקות מגוונים טריים או מבושלים, פירות, פסטות טריות, רביולי, פרמזן, סטייקים, רוסטביף, דגים למיניהם...
ובכל זאת כאשר הם מזהים אלמנט של בריאות במזון הם מיד נרתעים. וכך, כאשר הגיעו אטריות הסובה לשולחן, על צבעם המשדר בריאות, התעקמו האפים של רוב בני הבית, פרט לטבחית. אחרי שטעמו ואכלו, אפילו התמכרו, פרט לדב הקטן. אבל נראה לי שאצלו הבעיה לא באטריות אלא ברוטב. ולא ברוטב כולו אלא במרכיב הבריא והחיוני, הטחינה. הסתפקתי בעובדה שאכל אטריות סובה עם נתחוני עוף, ללא הרוטב (חצי בריאות?).
באחד מימי החום, החלטתי לבשל מתכון זה, שמצאתי כבר מזמן (כאן), במסגרת החיפושים אחר מטבח יפני מקורי. אימצתי בחום את הרעיון שבימים לוהטים אוכלים אוכל פשוט, קל ומצנן. בפעם הראשונה, המפגש בין אטריות הסובה הקרות, העוף ורוטב הטחינה, עם החיך הישראלי שלנו, היה מאתגר. כעבור מספר ימים, חשנו געגוע. המתכון הוא בסך הכל מתכון בסיסי שאפשר לגוון לפי הטעם, העונה והשאריות במקרר. את שיטת הבישול של חזה העוף אימצתי גם למתכונים אחרים. בסיום הבישול, הקצר והענייני, אפשר לטבל באיזה רוטב שרוצים ולצרף לכל פחמימה או קטניות. אני אפילו הוספתי סלסה / מטבוחה וצירפתי לקוסקוס אינסטנט (בגלל השעה והנסיבות).

אטריות סובה קלילות עם עוף וירקות
מאד רציתי להוסיף פטריות שיטקי, אבל ידעתי שכאן אני פוסלת את המנה מלהיות מנת ילדים. אז מי שאין לו עכבות, מומלץ. מי שממש לא אוהב אטריות סובה יחליף באטריות סומן או אודון.
לרוטב:
100 מ"ל דאשי
(100 מ"ל מים + 1/4 כפית אבקת דאשי)
3 כפות רוטב סויה
1 כף מירין
2 כפות טחינה (היונה!)
2 כפות מיץ לימון

למנה:
500 גרם חזה עוף חתוך לרצועות גסות
4 כפות סאקה
1/2 כפית מלח
כוס אפונה סינית / אפונת שלג מבושלת
רצועות דקות מ 2 מלפפונים (יש לי קולפן מיוחד לזה)
חופן עגבניות שרי חתוכות לחצאים או רבעים
פרוסות פטריות שיטקי שהושרו במים רותחים (רצוי)
חבילת אטריות סובה

לקישוט:
שומשום
עלי שישו (אין בארץ, אפשר עלי בזיליקום במקום)
פרוסות לימון

מערבבים את כל מרכיבי הרוטב בקערה ומניחים, טועמים, מתקנים תיבול ומניחים במקרר.
ממליחים קלות את העוף, מניחים במחבט חמה ויוצקים את הסאקה, מכסים במכסה ומניחים להתבשל עד שהעוף מבושל לגמרי וכל הרוטב התאדה. מקררים ומפוררים או קוצצים את העוף לחתיכות קטנות.
מבשלים את אטריות הסובה במים רותחים ללא מלח כ4 דקות, תוך בחישה שלא יגלוש קצף מהסיר. האטריות צריכות להיות מבושלות, אבל לא רכות. מסננים ושוטפים היטב במים קרים. מניחים את האטריות במסננת או על גבי רשת.
מניחים את האטריות בקערה או בצלחות, עליהן את העוף והירקות, מתבלים עם הרוטב ומקשטים.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

אין תגובות: