10 ינואר, 2011

כדורי בשר בסגנון יפני

אצלנו בבית, בילדותי, בכלל קראו לזה קציצות. היו קציצות מטוגנות או קציצות מטוגנות ברוטב עגבניות. הן היו פחוסות נימוחות והדיפו ריח של בית. היום אנחנו קוראים להם כדורי בשר. הם עגולים קטנים ויכולים לשמש גם כפינגר פוד.
במסגרת הדיאטה היפנית (דיאטה במובן תפריט, לא הרזיה) אליה נקשרנו לאחרונה, המצאתי לנו כדורי בשר ברוטב. הסגנון היפני מיטיב עמנו. הדב הקטן חושב שזה תחילתו של שינוי כולל. החלפנו התפריט, נחליף הסגנון, נשנה מקצוע ובקרוב נחליף עורנו ככושים, כפי שנדרש: "היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?" (בירמיהו י"ג כ"ג) ואנחנו אומרים, כן! כדאי לפעמים להפוך ולשנות סדרי עולם. נתחיל בקטן ומשם כבר נראה.
הכדורים טוגנו בסיר הקסרול, שנרכש זה לא מכבר. הסיר הוא חלק מסדרת Logic מבית Woll cookware, מאפשר טיגון ללא שמן בכלל ושום דבר לא נדבק (חשוב לציין, נרכש במיטב כספנו והדגש הוא על המיטב). כמו פולניה טובה בכל זאת, בשביל הטעם, ריססתי את הסיר במעט שמן זית. הכדורים ניזללו במהירות הבזק.

כדורי בשר בסגנון יפני
לכדורי הבשר
1/2 ק"ג בשר בקר ועוף טחון
1 בצל קטן מגורד
2 ס"מ שורש ג'ינג'ר מגורד
מלח
1 כף קטשופ / רסק עגבניות
2- 3 כפות פאנקו
1 כפית שמן שומשום
לרוטב
1/2 כוס דאשי
1 כף טריאקי שומשום
1 כף רוטב צ'ילי מתוק
1 כף קטשופ
1 כף מירין
2 כפות סויה
מערבבים יחד את כל מרכיבי הרוטב, טועמים, מתקנים תיבול ומניחים בצד. מערבבים את כל המרכיבים של כדורי הבשר ומכדררים לכדורים קטנים, בערך בקוטר של 2 ס"מ. מחממים מחבת כבדה ומשמנים לפי הצורך. מטנגים קלות את הכדורים, רק לאטימה. מוסיפים את הרוטב ומבשלים מספר דקות עד שהכדורים התבשלו והרוטב הסמיך.
מומלץ לאכול עם אטריות סובה או סומן קרות עטופות במעט שמן שומשום.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

3 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

יש לי
יש לי
יש לי
את כל החומרים ...
:-)
ממש לפני שבוע קניתי הכל כי מאז קורס הבישול נכנסתי לאטרף של אוכל אסייתי ואחרי פעמיים שהיה חסר לי זה וזה וזה חטפתי קריז וקניתי הכל כולל הכל .
קראתי את המרכיבים ו... כפרה עליך, זה נשמע כל כך טוב שנראה לי שאוותר על הסושי שתכננתי להכין מחר ואלך על משהו דומה עד זהה לשלך.
הגירוי חזק מדי...
:-)
נשיקות להוד מוכשרותך.
אריאלה

רוני אמר/ה...

לי אין את כל המצרכים (דאשי, מירין וכו') בעיקר כי אני לא ממש יודעת מה עושים איתם. ממש לא יודעת להכין אוכל אסייתי... אבל לאכול מאוד אוהבת. עשית לי חשק להעז ולנסות. הוספתי לרשימת הקניות שלי.

nt אמר/ה...

אני חושבת שלא תצטערי על הקניה. היו תקופות שאכן המרכיבים עמדו אצלי ללא שימוש בחודשים האחרונים אני מחדשת את המלאי כל הזמן. מרקים, דגים, אורז ואפילו קציצות, זוכים פה לשדרוג מהשילוב המנצח, מירין, סויה וסאקה. ואם כבר אז כבר, חומץ אורז. הבישול בסגנון היפני כל כך קל, מהיר, דל שומן וטעיםםם. אני מכורה, כפי שכבר ציינתי