02 ספטמבר, 2011

יוצאים לפיקניק

שישי אחה"צ, כמעט בין ערביים, יוצאים לטוזיג על חוף הים. יומולדת לחברה זו סיבה מספיק טובה להפיק כמה מאכלים נחטפים, לארוז מפה וכמה ילדים ולצאת לחוף הים לפנות ערב לקראת כניסת השבת.
מבחר אגוזים מתובלים בצ'ילי ומייפל, קרקרים על בסיס מחמצת, עלי גפן ממולאים מהספר של ארנה ואלה, כרובית בטחינה, סלט תפוחי אדמה לפי מתכון של סבתא רות, סלט חסה עם אגסים, גבינה כחולה ומעט מהאגוזים הנ"ל, תאנים, גבינות, לחמניות רכות עם רוסט ביף, שיפודי אבטיח ומלון וכמובן העוגה... עוגת שוקולד סאקה של ארנה ואלה.
רומנטי ומקסים... מעט צפוף בחוף, אבל לעת ערב, עם שקיעת החמה, ילכו רוב רובם של המתרחצים הביתה לארוחות השבת וישאירו אותנו עם כמה דייגים ומעט קייטנים לחגוג בנחת על החוף.
מבחר אגוזים בצ'ילי ומייפל
לפי המתכון הזה.
20 גרם חמאה
כף סוכר קנים
2 כפות סירופ מייפל
2 כפות מים
1/4 כפית כמון
1/4 כפית צ'ילי גרוס
1/4 כפית קינמון
1/2 כפית מלח
2 כוסות אגוזים (ברזיל, מקדמיה, מלך...)
שוברים מעט את האגוזים לחתיכות גסות. קולים במחבת כ4 דקות. מעבירים לקערה. שמים במחבת את החמאה , הסוכר, המים, המייפל והתבלינים. מחמים תוך ערבוב לקבלת סירופ. מחזירים את האגוזים פנימה וקולים עוד דקה או שתיים. מפזרים על פני נייר אפיה לצינון.
קרקרים על בסיס מחמצת
150 גרם מחמצת
100כוס קמח לחם (שטיבל 2)
30 כוס קמח כוסמין (Spelt)
1/4 כפית כורכום (לא חובה)
1/4 כפית אבקת אפיה
25 גרם שמן קאנולה או זית
1/2 כפית מלח
2 – 3 כפות גרגרי פשתן כתושים
מעט שמן ומלח לפיזור מעל
מחממים תנור ל180 מע'. כותשים את גרעיני הפשתן בעלי ומכתש או במטחנה ייעודית. לשים בידיים את כל החומרים יחד. מניחים ל10 דק' לפחות. מרדדים דק, דק על גבי נייר אפייה מקומח. מחוררים, מחלקים לצורה הרצויה. מושחים במעט שמן, מפזרים מלח גס או כל תבלין נבחר אחר. אופים עד להשחמה כ25 דק'.

סלט תפוחי אדמה
לצערי במתכון זה הכמויות אינן מדויקות. זה מתכון שעובר מאם לבת והמושג "כמה שלוקח" או "לפי הטעם" הם אלה המדריכים.
ולגבי זן תפוחי האדמה: אפשר לנהל דיון ארוך ומעמיק בסוג תפוחי האדמה המתאים למטרה. לצערי אין לה יד ואו היסטוריה קולינארית העוזרים לנו להבין בכך להבדיל מהבריטים או הצרפתים למשל. אצלנו תפוחי אדמה, זה מה שיש על המדף אצל הירקן וכנ"ל לגבי עגבניות. בכל אופן ישנו זן אדום כרגע על המדפים שהוא מופלא לעניינינו וישנו זן צהוב בסביבות הפסח שנותן תוצאה מצוינת גם כן. "מיקצועי מאד" אני יודעת. ל"דוד משה" יש אתר שיכול לעזור למביני עניין. אני לא מצליחה להבחין בין אדום לאדום ובין צהוב לצהוב והחקלאים לא שמים שם על התפוח המשווק.
כ6 תפוחי אדמה בינוניים
מיונז
חרדל
מלפפונים חמוצים
מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם, במי מלח, עד שניתן לנעוץ מזלג. אסור להאריך בבישול, התפוחים צריכים להשאר מוצקים. מסננים ומניחים לתפוחי האדמה להתקרר. מקלפים את התפוחים וחותכים לקוביות גדולות כ3ס"מ. ממליחים מעט. שמים על תפוחי האדמה כף גדושה של חרדל איכותי. שופכים כ1/3 כוס מים רותחים מעל. מערבבים בעדינות ומניחים בצד כחצי שעה, שתפוחי האדמה יספגו את המים. מוסיפים מיונז ומלפפונים חמוצים חתוכים לקוביות.

5 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

אמרתי לך פעם- תענוג לקרוא אותך, לדמיין את טעמייך ומטעמיך.
שבת שלום אהובה.
נשיקות
אריאלה

nt אמר/ה...

שבת שלום לך יקירתי.
תודה רבה מעומק הלב, את משמחת אותי כמו תמיד.

שירי אמר/ה...

וואו!
מדהים ומעורר השראה:)
תודה!

שירי אמר/ה...

במתכון של האגוזים הכוונה ל2 כפות מייפל נכון?

nt אמר/ה...

כן, כמובן. תודה על ההערה - תוקן.