06 אוקטובר, 2009

פסטה טריה תוצרת בית



על מדף המטבח שלי, מזה מספר שנים, מונחת חבילת זעפרן חגיגית. עד לפני שבוע לא מצאתי לה שימוש מוצדק. ב 1 לחודש אוקטובר, נידרשתי לארוחת ערב חגיגית מהרגיל. שיטוט קצר בבלוגים העלה את המתכון לפסטה זו המכונה Malloreddus, ולצורך הכנתה משתמשים גם בחוטי הזהב של הזעפרן. פסטה זו, בשונה מהפסטה הטרייה אותה אני מכינה תמיד, אינה מכילה ביצים. ההכנה היתה עיסוק מהנה ואני כבר מחפשת תירוץ להכין אותה שוב. את המתכון לפסטה מצאתי באתר מקסים, Nordljus. הרוטב, לבבות ארטישוק ועגבניות, הוא רוטב נוסטלגי שהכנתי פעם מזמן... הילדים אכלו רק עם שמנת 10% ופרמזן. שני הרטבים החמיאו לפסטה או להפך.
לפסטה:
400 גרם קמח פסטה, סמולינה דורום (תוצרת איטליה! להשיג בחנויות עדן טבע מרקט, ספייסז ועוד)
200 מ"ל מים חמים
1/2 כפית מלח
1/2 כפית חוטי זעפרן
משרים את הזעפרן במים החמים למשך 20 דקות. בקערה, מערבבים את הקמח עם המלח ויוצרים גומה במרכז. שופכים את המים עם הזעפרן למרכז הגומה ומתחילים לאחד את החומרים לקבלת בצק. לשים את הבצק כ10 דקות לקבלת מירקם גמיש.מכסים את הקערה ונותנים לבצק לנוח, לפחות חצי שעה, בטמפרטורת החדר.
בוצעים חתיכות מהבצק ופותחים לנקניק בקוטר של כ1 ס"מ. פורסים פרוסות בעובי 3 - 4 מ"מ ומקמחים אותן בקמח דורום. מועכים כל פרוסה, תוך גלגול, על גבי קרש מחורץ של ניוקי. משתדלים לדקק ולגלגל. מניחים על מגש מקומח.
מכינים את הרוטב.
מרתיחים מים ומבשלים את הפסטה כ8 - 10 דקות, תלוי בעובי, לקבלת פסטה אל-דנטה (נגיסה).

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בצק מוצלח שתענוג לעבוד איתו, והפסטה יצאה טעימה ביותר.

Joy אמר/ה...

נראה מדהים! אני בטוח אנסה.

שאלה בקשר למשטח עבודה - היכן משיגים כזה? אני כבר זמן רב מחפש משטח עבודה גדול (בערך 60X60) מעץ בוק המחובר בכיוונים הפוכים.

תודה וכל טוב

nt אמר/ה...

joy תודה, זה בהחלט טעים וגם מאד פשוט. טוב אולי קצת התעסקות...טרפייה במטבח. המשטח שבצילום, הוא מאיקאה, גודלו כ45/45 ס"מ. אני חושבת שאולי יש להם גם גדולים יותר.