15 אוגוסט, 2010

כמו לחמניות חמות


לפני כמה ימים / The other day ( באנגלית זה נשמע טוב יותר), נתקלתי במתכון ללחמניות ללא לישה - כאן. מאז קורס הלחם המפורסם שעשיתי לפני למעלה משנה, אני נוטה להתרחק ממתכוני אינסטנט מסוג זה. אבל משהו במתכון, או אולי בתמונת הלחמניות כמו גם הכבוד אותו אני רוחשת לכותבת בלוג זה ולמתכוניה, משך אותי לגשת למטבח, מיד, ולהכין את הלחמניות.
השעה הייתה אחת עשרה בבוקר, הדוב ואני כבר רכשנו כרטיסים ל"שרק לנצח" בשעה ארבע עשרה ושלושים ומיד לאחר מכן החלטנו ללכת לרחוץ בים. חישוב זמנים קצר: יציאה מהבית ב13:40, הכנת כריכים 13:30, קירור הלחמניות כ15 דקות (לא מספיק, אבל מתפשרים), אפיה כ20 – 25 דק', התפחה שנייה כ20 דקות (שוב לא אידיאלי, אבל...), התפחה ראשונה כשעה, הכנה כ14 דקות. העלה את התוצאה המבוקשת, אם זה עובד, כנראה שיהיו לנו לחמניות טריות לפיקניק על החוף.
הלחמניות עמדו בלו"ז, עמדו במבחן הטעם ואפילו במבחן הזמן - לאחר שהנותרות אוחסנו לילה שלם ועוד קצת בשקית נייר ושמרו על טריות, מרקם וטעם.
אז הרי המתכון, בשינויים קלים (כזו אני, תמיד צריכה להתאים / להטעים).




לחמניות ללא לישה
(כ 12 לחמניות בסגנון ג'בטה)

80 מ"ל מים פושרים (במקור חלב)
7 גרם שמרים יבשים (11/2 כפיות)
8 גרם סוכר (1 כפית)
מערבבים בקערה ומניחים לשמרים להתחיל לעבוד כ10 דקות. מוסיפים:
330 גרם מים פושרים
100 גרם מחמצת (בשביל הטעם, לא חובה ולא קיים במקור)
500 גרם קמח לחם (שטיבל 2)
8 גרם מלח (1 כפית)
מערבבים הכל בעזרת כף לקבלת בצק רך. מכסים בקמח ושקית ניילון, מתפיחים כשעה, עד להכפלת הנפח.
מחמים תנור ל240 מעלות.
מוציאים בזהירות אל משטח מקומח היטב. מסדרים לצורת מלבן על ידי דחיפות קלות מהצדדים. חותכים בעזרת סכין לריבועים בגודל 7X7 ס"מ פחות או יותר. מעבירים בעזרת שפכטל או קלף בזהירות לנייר אפייה מרופד בסולת. מתפיחים עוד כ15 דקות. מעבירים לאבן הפיצה החמה. שופכים מים רותחים על תחתית התנור (פעמיים שלוש). ואופים במצב טורבו כ20 – 25 דקות, עד שהלחמניות משחימות היטב!
מצננים על גבי רשת.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

9 תגובות:

Unknown אמר/ה...

תודה רבה
נראה מעולה!
ינוסה בקרוב:)

אנונימי אמר/ה...

האם נוסה עם קמח מלא?

nt אמר/ה...

לא. אבל לא נראה לי שיש בעיה להחליף חלק מהקמח בקמח מלא. רק כדאי להתחיל עם נניח, 300 גרם קמח מלא במקום 400 גרם קמח רגיל...

אנונימי אמר/ה...

ז"א שבמקום 500 גרם קמח לבן
לשים 300 מלא ועוד 100 לבן?
ומה לגבי זה שהלבן הוא קמח לחם והמלא הוא רגיל?

nt אמר/ה...

אופס... אני כל כך רגילה שהמתכונים הם של 1 ק"ג קמח. הייתי הולכת על 180 גרם קמח מלא ו250 גרם קמח לחם. ומוסיפה מים או קמח לפי הצורך. קמח מלא הוא קמח מלא ואינו מיועד לסוג מסוים של אפיה. כך שזה בסדר גמור קמח לחם או קמח לבן וקמח מלא.

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה.
את הלבן ניסיתי ויצא מצוין,ננסה את האופציה המלאה בקרוב

אנונימי אמר/ה...

תוכלי לשים תמונה של הבצק..?כמה רטוב אמור הבצק להיות? תודה

nt אמר/ה...

כבר מזמן לא הכנתי לחמניות אלה. אשתדל בפעם הבאה לצלם הבצק. די רך אבל לא נוזלי. הכמויות מדויקות כך שנראה לי שאם עוקבים אחריהן תתקבל התוצאה הרצויה. אני מעדיפה את המתכון של לחמניות הג'בטה. המתכון די דומה, פרט לענין הלישה. ולדעתי לחם טוב, הוא לחם עם גלוטן מפותח.

Unknown אמר/ה...

ממש פוסט כלבבי.
"שרק לנצח" הוא אחד מהסרטים לצפייה ישירה שהכי התלהבתי מהם בזמן האחרון והלחמניות האלה נראות מעולה. בדיוק חיפשתי מתכון שיתן לי תירוץ להדליק את התנור ביום הקפוא הזה.