03 ינואר, 2011

הסְמוֹרְס


סמור (ביחיד, סמורס ברבים), נשמע כמו גמד מרושע מהאגדות ואכן כך. סמור, עוגיית שוקולד עמוסה בשוקולד (כמובן), חמאה, סוכר, צ'וקלד צ'יפס, מרשמלו ועוד קצת שוקולד. פצצת מתקתקת, שומר נפשו ירחק.
סמור , S'more, מקור השם אינו ידוע, יתכן קיצור של צמד המילים, some more. המתכון לסמור המקורי מוזכר לראשונה בספר של הצופות האמריקאיות (girl scouts) מ1927. המתכון המקורי הוא מעדן המורכב משתי עוגיות וביניהן מרשמלו ושוקולד. משפדים את המרשמלו על שיפוד וצולים על האש עד שנמס, אז בזריזות מסירים עם שתי עוגיות, מרוחות בשוקולד או חמאת בוטנים או שניהם. למעדן זה גרסאות רבות ומשתנות כשהמרשמלו, השוקולד והעוגיות מלוות את כולן.
(המידע שלהלן לקוח, איך לא, מהויקיפדייה. נראה שבעניינים עממיים זה בהחלט מקור אמין)
אנחנו נתקלנו לראשונה בסמורס בבית קפה ניו-יורקי. שם העוגיות דמו יותר לצ'וקלד צ'יפס (צ'וקלט צ'יפס / שוקלד צ'יפס). לאור ההתמכרות המיידית של הדב הקטן, ערכתי ניסיונות והתוצאות הממו אותנו. התמכרנו, כולנו, לגמד המרושע והשפל, עתיר הקלוריות, ללא פשרות.


סמורס - גרסת הצופותזו הגרסה הפחות מושקעת וכך גם הפחות טעימה (למבוגרים).
2 עוגיות (פתי בר)
2 קוביות שוקולד פרה
1 מרשמלו לבן, חצוי לאורך
מחממים טוסטר אובן ל150 מעלות. מניחים על גבי נייר אלומיניום עוגיית פטיבר, עליה 2 קוביות שוקולד פרה ומעליהן מרשמלו, סוגרים בעוגיית הפטיבר השנייה. אופים כ10 דקות, עד שהמרשמלו והשוקולד נמסים. זהירות, יכול להישרף ברגע.


סמורס בגרסת עוגיית הצ'וקלד צ'יפסכ13 עוגיות בגודל 10 ס"מ. אפשר להפחית כוס אחת של קמח לקבלת עוגיות רכות ודביקות. אני מעדיפה את הגרסה היותר יציבה.
200 גרם חמאה רכה (בטמפ' החדר)
1 כוס סוכר
3/4 כוס סוכר חום (מהסוג הגס והלח)
1 כפית משחת וניל
2 ביצים
3 כוסות קמח
1/4 כוס אבקת קקאו
2 כפיות אבקת סודה לשתייה
קמצוץ מלח
1 כוס צ'וקלד צ'יפס
1 חבילת מרשמלו קטנים
1 טבלת שוקולד פרה קצוצה לחתיכות של כ1 ס"מ
מחממים תנור ל- 170 מעלות.
בקערת המיקסר, בעזרת וו גיטרה, מערבבים את החמאה עם הסוכר הלבן לתערובת אחידה, לבנה ואוורירית, מוסיפים את הסוכר החום ומערבלים עד שהתערובת תופחת שוב. מוסיפים את הביצים אחת אחת עד שהן נבלעות בתערובת ואת הווניל. מוסיפים קמח, אבקת קקאו, סודה ומלח ומערבבים שוב. את השוקולד והמרשמלו מוסיפים בסוף.
מסדרים טבעות אפיה (רינגים) בקוטר 10 ס"מ, על גבי תבנית אפיה מכוסה בנייר אפייה. בעזרת שתי כפות, מניחים במרכז של כל טבעת כדור בגודל של כדור טניס. אופים כ15 דקות. בסיום האפייה העוגיות עדין רכות, ויתקשו רק לאחר שיתקררו.
אפשר לאפות גם ללא הרינגים, אבל אז העוגיות לא יצאו עגולות.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

2 תגובות:

רוני אמר/ה...

יאמי יאם יאם בא לי!!!

Unknown אמר/ה...

הגרסה של הסמורס שאני מכיר היא עם גרהם קרקר, שוקולד הרשי (הוא דק ומעולה למטרה הזו כי הוא נמס מיד) ומרשמלו כמעט שרוף...(:
והוא מעולה!