30 דצמבר, 2010

השן המתוקה של המלך


הדב הקטן בן שתים עשרה וכמו כל הדובים גם הוא אוהב אוכל מתוק: דבש (ברור...), שוקולד, פירות, ממתקים, עוגיות, עוגות, ג'לי, פודינג, קצפת, מרנג, לאסי מנגו או בננה, שייק, סמוזי, מרשמלו... זו הרשימה החלקית, אחר כך, בודאי אזכר בעוד.
וכשדובים חוגגים יומולדת, אז רשימת הכיבוד ארוכה ומגוונת אבל תמיד אך ורק מתוקה. כי הדב הקטן נולד, לא עלינו, עם שן מתוקה. טארטלטים עם קרם פטיסייר ופירות יער, לזה הוא מחכה כבר מזמן. טארטלטים עם שוקולד כי אם כבר יש טארטלטים, אז למה לא למלא גם בשוקולד? מרנג מהחלבונים שנותרו אחרי הכנת הטארטלט ומילוי השוקולד. פאי לימון, כי אף פעם לא ניסינו וגולת הכותרת, אבי כל הקינוחים ה – S'mores. סמורס, נשמע כמו גמד רשע מהאגדות ואכן הוא כזה. עוגיית שוקולד עמוסה בשוקולד (כמובן), חמאה, צ'וקלד צ'יפס, מרשמלו ועוד קצת שוקולד. פצצת מתקתקת, שומר נפשו ירחק. לכל אלה יצטרף אחר כך גם ג'לי מפירות טריים וקצפת. אלה האחרונים, הג'לי והסמורס, יחכו לפוסט הבא.
שחר מדמיינת את השן המתוקה, כמו השן הראשונה של התינוק, זו שצומחת למעלה בחזית הפה וכשאתה תינוק, זה כל כך חמוד ומתוק. אני, כל השנים, דמיינתי את השן המתוקה כאחת משיני הבינה. כשהייתי ילדה ונשארתי בבית חולה, צפיתי בטלוויזיה החינוכית ושם הייתה תכנית ללימוד אנגלית, השן המתוקה של המלך, The king sweet tooth . עכשיו אחרי שראיתי שוב את התכנית, אני ממשיכה גם ליתר התכניות.

בצק פריך מתוק
מתכון חדש, אוורירי יותר, טעים יותר ופחות מתוק. שימש אותי גם לפאי הלימון, גם לטארטלטים עם השוקולד וגם לאלו עם הפירות. הכנתי מנה כפולה שתספיק לכל הנ"ל.
200 גרם קמח רגיל (שטיבל 1)
1/2 כפית אבקת אפייה
60 גרם סוכר דקדק
קורט מלח
130 גרם חמאה
1 חלמוני ביצה
כ30 גרם שמנת מתוקה
במעבד מזון, מעבדים בפולסים קצרים, את כל החמרים היבשים והחמאה, לקבלת פירורים. מוסיפים את חלמון הביצה ומעט מהשמנת בהדרגה, לקבלת כדור בצק. עוטפים בניילון, משטיחים מעט ומקררים כשעה במקרר.
מחלקים את הבצק לתבניות השונות, מחוררים במזלג ואופים כ20 – 30 דקות בתנור שחומם מראש ל180 מע'.


טארטלט שוקולד
את מילוי השוקולד לטארטלטים, לקחתי מהספר של ארנה ואלה.
150 גרם שוקולד (56% מוצקי קקאו)
100 גרם חמאה
1 ביצה
1 חלמון
1/8 כוס סוכר
ממיסים את השוקולד והחמאה בסיר כפול או במיקרו. מקציפים את הביצים עם הסוכר לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. מערבבים את שתי התערובות יחד. יוצקים לקלתיות הבצק שנאפו מראש. אופים בחום של 165 מע' כ10 דקות. המילוי אמור להיראות רוטט.


פאי לימון
את המלית לקחתי מהמתכון של עמית דהאן מתוך הספר: "האוסף המתוק של על השולחן"
למלית:
4 חלמונים
130 גרם סוכר
250 מ"ל שמנת מתוקה
מיץ מ2 לימונים
2 כפות קורנפלור
לציפוי:
4 חלבונים
65 גרם סוכר דקדק
מחממים תנור ל180 מע'. מקציפים את החלמונים והסוכר עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. מוסיפים את השמנת, מיץ הלימון והקורנפלור. מערבבים לקבלת תערובת חלקה. יוצקים לקלתית האפויה. אופים כ40 דקות.
מקציפים את החלבונים והסוכר לקצף יציב. זולפים או מורחים על פני הפאי האפוי. מגבירים את חום התנור ל200 מעלות ואופים עוד כ 5 דקות עד שהקצף משחים.




Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

תגובה 1:

רוני אמר/ה...

וואו! לכזו חגיגה הייתי רוצה להיות מוזמנת.
מזל טוב.
הכל נראה טעים בטירוף!