20 נובמבר, 2010

לצולחים הידד 2 - המתכונים



מנות ראשונות

קרם פרש: 2 מיכלי שמנת מתוקה 38%, כפית יוגורט, כפית רויון. מחמים את השמנת לכ48 מע', מוסיפים את היוגורט והרויון. עוטפים ושומרים על החום למשך 8 שעות. מעבירים למקרר.

לחם קסטן - מתכון חדש ומשופר
660 גרם מים פושרים
1 ק"ג קמח לחם
1 כף גדושה שמרים יבשים 13 גרם
18 גרם מלח
2 כפות סוכר 35 גרם
30 גרם שמן זית
בקערת המיקסר שמים את המים. בקערה נפרדת מערבבים את החומרים היבשים ומוסיפים לקערת המיקסר. מתחילים לערבל עם וו לישה, במהירות איטית ומוסיפים את השמן בהדרגה. אחרי מספר דקות, כשהכל התאחד לעיסה, מגבירים את מהירות המיקסר ולשים כשבע דקות. מניחים ללחם לתפוח כשעה. מחמים תנור ל240 מע'. מוציאים את הבצק למשטח מקומח קלות, מקפלים, מניחים למספר דקות ויוצרים צורה של כיכר לחם. מעבירים לתבנית לחם קסטן (הכמויות מותאמות לתבנית לחם בגודל 11/11/35 ס"מ) סוגרים ומתפיחים כשעה.
מכניסים לתנור, מורידים את החום ל220 מעלות. אופים 50 דק' עד שעה. מוציאים מהתבנית ואופים עוד 10 דקות על צד אחד ו10 דקות נוספות על צד שני. מצננים על גבי רשת.

טוסטים מלחם קסטן עם חציל שרוף
קולים חצילים בתנור או בטוסטר אובן, על החום הכי גבוה כ45 דק'. מוצאים את תוכן החציל, קוצצים גס ומתבלים במלח, שמן זית ומעט סוכר.
פורסים את הלחם (רצוי לחם מיום אתמול) לפרוסות עבות בין 2 ל3 ס"מ. מרססים בשמן זית מכל הצדדים (לא בתרסיס קנוי, יש היום מרססי ואקום בכל חנויות כלי הבית) ואופים בטוסטר אובן בחום של 180 מע' כ10 – 15 דק'. לקבלת טוסט פריך.
מניחים על כל פרוסה, מחית חצילים וגבינת עיזים ומחזירים לטוסטר לעוד 10 – 15 דק'. מקשטים בנבטי חרדל או צנונית או בבצל ירוק.

קיש כרובית אישי עם אנשובי לימוני
בצק לכ 24 קישים קטנים
175 גרם קמח לבן רגיל מס' 1(לא קמח עוגיות לבצק פריך)1/2 כפית מלח14 גר' סוכר110 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות30 - 60 מ"ל מים קרים
שמים במעבד מזון את כל המרכיבים פרט למים ומפעילים בפולסים קצרים, לקבלת בצק פירורי. מוסיפים את המים, מעט בכל פעם ומפעילים את מעבד המזון בפולסים קצרים, עד לקבלת כדור בצק. יש שבשלב זה ישלחו את הבצק למקרר לכשעתיים. אני מוצאת שהבצק מאד נוח לעבודה מיד. ערכתי בעדינות, על משטח מקומח, את הבצק עד לעובישל כ3 מ"מ. קרצתי עיגולים ושמתי בתבנית שקעים.
מחממים תנור ל180 מע'.
למלית
ראש כרובית קטן ונאה
4 – 5 פילטים של אנשובי איכותי
מיכל שמנת
מיץ מחצי לימון
1 ביצה
מפרקים את הכרובית בזהירות לפרחים בגודל הקיש. חולטים במים רותחים עם מלח מספר דקות. מרססים בשמן זית ומכניסים לטוסטר אובן לרבע שעה בטמפרטורה של 180 מע'. מוציאים ומצננים.
מערבבים בעזרת בלנדר יד את השמנת הסרדינים ומיץ הלימון, מוסיפים את הביצה ומערבבים היטב. מוזגים לכל קיש, כמעט עד הקצה. מניחים במרכז של כל קיש פרח כרובית. מפזרים מעל פרמזן מגורד ואופים כ 30 – 40 דק'. הקיש הכי טעים כשהוא פושר.

קרפצ'ו בקר
פרוסות פילה פרוסות דק דק ומשוטחות (באדיבות "זלמן" הקצב)
שמן זית
לימון
מלח גס
פרמזן
עד שעה לפני הארוחה, נשמרו הפרוסות בפריזר. אחרי שהופשרו מספר דקות, מניחים אותן על גבי צלחת מכוסה בשמן זית ולימון. מוסיפים שמן זית ולימון מעל ומפזרים, מעט מלח גס. ממש בסמוך להגשה, מפזרים מעל פרמזן מגורד.
מנת הביניים - פילה לבראק מאודה ברוטב קוקוס עם אורז עגול

המנה העיקרית - לצערי ללא תמונה כי אחרי המנות הראשונות הפסקתי לצלם והתרכזתי רק בארוחה.
תבשיל בשר בקר עם ירקות שורש
2 ק"ג בשר אונטריב / כתף / צוואר חתוך לקוביות
4 גזרים
8 בצלי שאלוט
שורש פטרוזילה ( לא חובה)
בטטה (לא חובה)
1 בקבוק יין איכותי
2 קופסאות עגבניות תמר מקולפות
שמן זית
4 עלי דפנה
8 גרגירי פלפל אנגלי
פפריקה
מחמים סיר כבד עם 1/4 כוס שמן זית ואוטמים את הבשר. אוטמים בכל פעם כ 1 ק"ג, בהתאם לגודל הסיר. מוצאים את הבשר לקערה. מטגנים קלות את השאלוט ומחזירים את הבשר לסיר. מכסים ביין אדום מרתיחים ומבשלים כרבע שעה. מוסיפים את שימורי העגבניות, עלי הדפנה והפלפל האנגלי. מכסים את הסיר במכסה ומבשלים שעתיים. מוסיפים את ירקות השורש (אני ויתרתי על הפטרוזיליה והבטטה, בגלל הילדים) ומבשלים שעה נוספת. מניחים את הסיר ללילה במקרר. למחרת מחמים את הבשר מוסיפים מעט פפריקה ומלח ומבשלים שעתיים נוספות.



הקינוחים (תמונת שחזור )


טראפלס שוקולד עם פטל
500 גרם מטבעות שוקולד מריר (50%) איכותי
360 גרם שמנת מתוקה (38%)
30 גרם חמאה
3 כפות קאסיס
פטל טרי
אבקת קקאו איכותית
מניחים את השוקולד בקערה חסינת חום. מחממים את השמנת המתוקה והחמאה בסיר ומביאים לרתיחה מוזגים מעל השוקולד. ממתינים 5 דקות ובוחשים היטב. מוסיפים את הקאסיס. יוצקים לתבנית מכוסה בניילון נצמד, מטביעים את הפטל הטרי בתוך השוקולד, משאירים קצה בולט מעט, בכדי להקל על החיתוך. ושולחם למקרר לכמה שעות (10 – 12). חותכים את מלבן הטראפל שהתקבל לקוביות או מלבנים סביב הפטל. טובלים כל קובייה באבקת קקאו ומחזירים למקרר עד להגשה. אם הקקאו כולו נרטב, אפשר לטבול בקקאו מחדש ממש לפני ההגשה.
פאבלובה (לפי מתכון של ארנה ואלה)
4 חלבונים
175 גרם אבקת סוכר
1/2 כפית משחת וניל
1 כפית חומץ
מחמים תנור ל170 מע'. מקציפים את החלבונים במקסר. כאשר מתחיל להיווצר קצף, מוביפים את הסוכר בהדרגה. כאשר מתקבל קצף יציב מוסיפים את משחת הוניל והחומץ ומקציפים דקה נוספת. יוצרים קעריות או בעזרת 2 כפות או בזליפה.
אופים במשך 5 דקות בחום של 170 מע'. מורידים את החום ל130 מע' ואופים עוד כשעתיים (עדיף במצב טורבו). מוציאים מהתנור, מצננים ומכניסים מיד לכלי אטום.
לרוטב
1 כוס פטל שחור קפוא
4 כפות סוכר
מבשלים בסיר כרבע שעה ומועכים למחית גסה.

אלפאחורס (מ"room for dessert")
150 גרם חמאה, רכה100 גרם אבקת סוכר1/2 כפית משחת וניל150 גרם קורנפלור150 גרם קמח5 גרם אבקת אפייה (חצי שקית)4 חלמונים
למילוי וציפוי:צנצנת ריבת חלב פתיתי קוקוס במקסר עם וו גיטרה, מעבדים חמאה ואבקת מוסיפים את החלמונים בזה אחר זה, ולאחת מכן את משחת הוניל. מערבבים את הקורנפלור, הקמח ואבקת האפייה בקערה נפרדת ומוסיפים בבבת אחת לתערובת החמאה. מעבדים עיבוד קצר מרגע זה, רק עד יצירת בצק רך. מקררים במשך שעתיים.מחממים תנור ל – 180 מעלות. מרדדים לעובי של בין 1/2 ס"מ ל1 ס"מ, קורצים עיגולים בעזרת כוס או חותכני עוגיות, לפי הגודל הרצוי (עדיף חותכנים).אופים למשך 10 - 15דקות, או עד שהן רק מתחילות להזהיב, אבל עדיין בהירות. מורחים על חצי מהעוגיות ריבת חלב/ נוטלה, מצמידים אליהן עוגיה ללא מילוי ולוחצים מעט כדי שהמילוי יציץ החוצה מעט, והקוקוס יידבק אליו בקלות. מגלגלים בקוקוס.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

אין תגובות: