01 ספטמבר, 2011

פינוקים של קיץ


הכל התחיל לפני כחודשיים בזמן השיפוצים, או בעצם מעט קודם לכן, כששחר ביקשה שאכין עוגת גבינה פירורים, כמו שכל האמהות מכינות. מיד הרגשתי מאותגרת וגם אמא פחותטובה (לא, לא חסר רווח, חסר בורג), כי אני הרי מעולם לא הכנתי עוגה שכזאת.
הפכתי ברשת ומצאתי שפע מתכונים, שהם בעצם מתכון אחד. כשרכשתי את המרכיב העיקרי לעוגה, הלא הוא פודינג אינסטנט וניל של אסם, גיליתי לתדהמתי את המתכון של העוגה המיוחלת, על גב האריזה.
העוגה יצאה מוצלחת והצילה אותנו משממון ועצב בימים קשים של מחסור בפינוקים ובחדוות חיים.
באחת הפעמים מתוך האלף שהכנתי את העוגה, החלטתי להפוך חלק מהמלית עם עוגיות פטיבר ובתוספת פירות יער טריים, לקסטות קטנות ומפנקות. היה זה רגע מבורך של פריצת דרך... מכאן אפשר היה רק לעלות. המלית התגלתה כגלידה רכה שאינה קופאת יתר על המידה כפי שקורה בדרך כלל לגלידה ביתית הסובלת מחוסר אווריריות. הגלידה גם אינה נוטפת כאשר נמסה, בזכות הג'לטין.
אחרי הוניל, עברנו לעוגת גבינה ותות ומשם במעבר חד לשוקולד. אחרי שהכנתי חטיפי גלידת שוקולד בתבניות קרח, הציע הדוב, להוסיף עוגייה בתחתית ואני החלטתי גם לצפות בשוקולד מבחוץ. ולסיכום כמו שאומרים כולם – עפנו על עצמנו, אבל בגדול.
גלידוניות משודרגות ומפנקות, וארטיקים משעשעים לקיץ מתוק בלי להיסחף יותר מדי בקלוריות.




חטיפי "קרמבו" שוקולד וארטיקים
1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה
1/2 חבילת אינסטנט פודינגשוקולד מריר
100 גרם גבינה לבנה 5% (לא חובה)
ואפשר להחליף בריקוטה או מסקרפונה
1/4 כוס חלב
1/4 כוס סוכר
60 גרם שוקולד 50% מוצקי קקאו מומס
כפית אבקת ג'לטין מומסת ב1/4 כוס מים רותחים
עוגיות חמאה לתחתית
מקציפים את הקצפת ומניחים בצד. מקציפים את הסוכר החלב והגבינה במיקסר כ2 דקות . מוסיפים את הפודינג והשוקולד המומס ומערבבים. מוסיפים את הג'לטין המצונן ומערבבים עוד כחצי דקה. מעבירים את התערובת אל הקצפת ומקפלים בזהירות. מזליפים לתבניות קרח מסיליקון או לתבניות ארטיקים ומקפיאים.
למחרת משחררים בזהירות מהתבנית ומחזירים לפריזר. ממיסים כ100 גרם שוקולד 53% מוצקי קקאו. מניחים את התבניות בתבנית עם מים רותחים עד חצי גבהן וממלאים כל שקע בכפית מהשוקולד המומס (עד ל1/3 מגובהו). מחזירים כל גלידונית אל השקע ומסובבים בכדי לצפות כולה בשוקולד. מחזירים להקפאה מלאה.אפשר גם להפוך לארטיקים ולהוסיף פירורי עוגיות שוקולד בפנים ואו בחוץ.


חטיפי עוגת גבינה ותות
מבוסס על עוגת גבינה פירורים של אסם.
1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה
1/2 חבילת אינסטנט פודינג וניל
200 גרם גבינה לבנה 5%
1/4 כוס חלב
1/4 כוס סוכר
כפית אבקת ג'לטין מומסת ב1/4 כוס מים רותחים
3 – 4 כפות קונפיטורת תות
פירורי בסקויטים / עוגיות חמאה
מקציפים את הקצפת ומניחים בצד. מקציפים את הסוכר החלב והגבינה במיקסר כ2 דקות . מוסיפים את הפודינג ומערבבים. מוסיפים את הג'לטין המצונן ומערבבים עוד כחצי דקה. מעבירים את התערובת אל הקצפת ומקפלים בזהירות. מוסיפים את ריבת התות ופירורי העוגיות. מזליפים לתבניות קרח מסיליקון או לתבניות ארטיקים ומקפיאים. נראה לי שאפשר גם להקפיא בקופסאות ולאכול כמו גלידה.

4 תגובות:

שירי אמר/ה...

זה נראה ט-ע-י-ם

למרות שאני לא סובלת ג'לטין כך שאחכה להכין ממתק מגניב אחר:)

אבל סחטיין על היצירתיות

nt אמר/ה...

ותרי על הג'לטין. גם ככה לא נראה לי שהוא ממש חיוני, אחרי הכל מקפיאים את החטיפים.

חגית אמר/ה...

פתרת לי את עניין הגלידה טילונים והארטיקים וכיו' שאני ממאנת לקנות...
למרות שאנחנו בשלהי הקיץ ינוסה בקרוב!

דורה אמר/ה...

מתה על גלידונית וגם הילדים שלי אוהבים. בערב חם בחופש הגדול, אנחנו יושבים כל המשפחה, צופים בסרטים חינם במחשב וזוללים גלידונית על הקומה למעלה והקומה למטה.