19 דצמבר, 2010

ריאליטי וכרוב שחור

בדרך כלל אני חושבת על מאכל ואז משיגה את הפרודוקטים להכנתו. לפעמים התרחיש הוא הפוך. לפעמים "נופל" עלי כרוב שחור ואז, במציאות כמו גם בריאליטי, צריך לחשוב הפוך. לכרוב השחור מראה אצילי ומגע משיי. לא חלפו דקותיים, מרגע שהבנתי במה אני אוחזת ועד שקפץ לנגד עיני מרק הריבולטה (Ribollita) אחיו של המינסטרונה. כנראה שפעם הייתי איטלקייה. במחשבה השנייה צץ לי רעיון גלילות הבשר הממולאות בכרוב שחור מוקפץ, מתובל בסויה ושומשום. כנראה שיש לי גם עבר אסייתי או יפני.
אז עם המשלוח הראשון עשיתי גלילות בשר פילה וחיכיתי בקוצר רוח למשלוח השני, אתו הכנתי את מרק הריבולטה. לשמחתי, יחד עם הכרוב, הגיעו גם נבטוטי בזיליקום שנכנסו גם הם למרק, אחר כבוד. איזה אושר. עכשיו התרד התורכי והבזיליקם התאילנדי, מחכים לתורם.
הכרוב השחור (Cavolo Nero): צמח ממשפחת המצליבים. מגודל על ידי חקלאים למאכל ומספוא. יש מיני כרובים שחורים הנחשבים כחרדל בר. (המידע באדיבות הויקיפדיה)

מרק ריבולטה
דומה מאד למרק מיניסטרונה לעיתים הוא גם המשכו. יש שייקחו את שאריות מרק המינסטרונה ולמחרת היום יגישו על גבי פרוסת לחם כפרי (לא טרי), לחם אבוד. מלמעלה חייבים לנסוך מעט שמן זית ולפזר גבינת פרמז'ן מגורדת דק. להלן הגרסה הפרטית שלי לריבולטה.
למרק:
2 זוקיני גדולים חתוכים לקוביות
2 גזרים גדולים חתוכים לקוביות
3 ענפי סלרי חתוכים לקוביות
עלים קצוצים מאחד מענפי הסלרי
1 כרישה חתוכה לטבעות דקות
1/2 כוס שעועית ירוקה (סנפרוסט)
1/2 כוס שעועית אדומה (סנפרוסט)
1/2 כוס שעועית לבנה (סנפרוסט)
1 צרור עלי כרוב שחור / עלי תרד / עלי כרוב מסולסל
2 ענפי בזיליקום קצוצים גס
או חופן נבטוטי בזיליקום
2 כפות רסק עגבניות
1 ליטר מרק בשר / עוף / מים
מלח ופלפל
אצות קומבו – לא חובה, מקל על העיכול.
להגשה:
פרוסת לחם קסטן שיפון (מתכון בקרוב) ללא הקרום (לכל סועד)
שמן זית
פרמז'ן
מחממים מעט שמן זית בסיר כבד, מוסיפים את הזוקיני, גזר, כרשה וסלרי, מקפיצים מעט להשחמה קלה. מוסיפים את השעועיות ומכסים במרק הבשר או מים. ממליחים קלות ומבשלים כ20 – 30 דקות, עד שהירקות מתרככים. יש שיבחרו לבשל את השעועית לחוד ולמעוך את מחצית הכמות במעבד מזון.
כשהירקות מתרככים, מוסיפים את רסק העגבניות, הבזיליקום והכרוב, מבשלים כ10 דקות, עד שהכרוב מבושל. בשלב זה, ישנן שוב שתי אפשרויות: להוסיף את הלחם ולבשל מספר דקות או להניח פרוסת לחם בצלחת, כפי שאני בחרתי לעשות ולמזוג את המרק מעל.



גלילות בשר פילה ממולאות בכרוב שחור
נשארו לי הררי יריעות של פילה פרוס ומשוטח, מוכן להפוך לקרפצ'ו. כשראיתי את הכרוב השחור, החלטתי למלא את פרוסות הפילה הדקות ברצועות כרוב מוקפץ ולטגן קלות במחבת הפסים.
כשנגמר מילוי הכרוב מילאתי בפטריות מוקפצות עם נבטי חמניה.
לגלילות:
3 - 4 פרוסות קרפצ'ו לנפש
רוטב טריאקי
רוטב סויה
למילוי הכרוב:
צרור עלי כרוב שחור פרוסים לרצועות גסות
מעט שמן זית
סויה
מירין
שומשום
מקפיצים את עלי הכרוב בשמן זית עד שמתרככים ומתבלים. מקררים לפני המילוי.
למילוי הפטריות:
פטריות שמפניון ואו חורש ואו פורטבלו פרוסות לפרוסות קטנות
שמן זית
רוטב סויה
מירין
נבטי חמניה
מקפיצים את הפטריות בשמן הזית עד שמתבשלות מתבלים מוסיפים את נבטי החמניה ומכבים את האש. מקררים לפני המילוי.
מוציאים את הקרפצ'ו מהפריזר כחצי שעה לפני תחילת המילוי. מקפלים כל עלה קרפצ'ו ל2 מניחים מעט מילוי ומגלגלים. מושחים היטב בעזרת מברשת בתערובת של רוטב סויה וטאריאקי משובח.
כשמסימים למלא את כל הגלילות, מחמים היטב מחבת גריל (פסים). כשהתחמם מרססים בשמן זית (לא התרסיס הקנוי, אלא בעזרת מיכל ריסוס ייעודי לשמן) ומטגנים את הגלילה מכל צדדיה, בזהירות לא להפריז בבישול.
והערה על מחבתות לסיום:
לאחרונה קבלתי מתנה מחבת (רגיל – ללא פסים) מסדרת Logic של חברת Woll, אפשר לטגן הכל, ללא שמן ושום דבר לא נדבק. המחיר בשמיים אבל התוצאה שמיימית והמחבת אחרי טיגון של בשר, לביבות בטטה, רושטי ועוד, כחדש.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

האם לא מדובר ב KALE?