21 מרץ, 2011

משלוחי מנות


אחרי שבועות של בטלה מאונס, הייתי חייבת לחזור למטבח ולתנור האפייה ובגדול. פתחתי הספרים, גלשתי באתרים, ביקרתי ביומני הרשת השונים, ערכתי רשימות, שינסתי המותניים, עטיתי הסינר וצעדתי למטבח. לא לפני שרכשתי חבילות על גבי חבילות של חמאה.
רקיקים ותופינים מגוונים, בקופסאות פח מקושטות, יהפכו למשלוחי מנות. תהליך הכנת העוגיות הוא די מהיר כשבסיום אני נדרשת למלאכת הרכבה מונוטונית, תהליך חד גוני זה משרה עלי נינוחות, רגיעה. אני יכולה לדמיין עצמי במטבח מקצועי מרכיבה אלפי אלפחורס אחת, אחרי השנייה, אחרי השלישית... וחשה עונג צרוף ועילאי של יצירה.
כשבסיום, מתקבלות צנצנות של עוגיות אשר יחולקו בין קופסאות הפח, כאשר כל עוגייה תיארז בעטרת נייר משל עצמה ותתמקם בצוותא עם אחיותיה בתוך הקופסא, יוסר הסינר ועקרת הבית תשב לה בנחת עם חיוך של אושר ותטעם תופין אחר תופין ולא תדע לפסוק ביניהם.
עוגיות שקדים (קלות ומהירות), עוגיות דבש (רכות ונימוחות), אלפאחורס (מהודרות), ערגליות (בגרסה ביתית) והסְמוֹרְס (פצצת קלוריות). כל אחד יכול למצוא לעצמו את התופין שלו. עקרת הבית מכורה לכולם.

עוגיות שקדים
כ 22 עוגיות, כשרות לפסח. אינני חובבת גדולה של שקדים ועוגיות אלה נכנסו אצלי תחת הקטגוריה, מאכלים של "מבוגרים", אבל הן פשוט נפלאות...
200 גרם שקדים קלופים פרוסים
1 חלבון ביצה
80 גרם סוכר
מחמים תנור ל170 מע'. מערבלים קלות, עם מקצף יד את הסוכר והחלבון. מערבבים פנימה את השקדים. מניחים על גבי תבנית מכוסה בנייר אפייה, ערמות פחוסות של התערובות. אופים במדף אחד לפני הסוף כ16 דק', עד שמשחימות ומתייבשות.


עוגיות דבש
את המתכון לעוגיות אלה קיבלתי מדורית. הן תמימות למראה וממכרות בטעם. אני חושבת שהן ממוצא הולנדי, כמו דורית, אבל לא ממש בטוחה. בפעם הראשונה שנתקלתי בהן, הן הגיעו אלי בקופסת פח לבנה עם ציורים כחולים בסגנון החרסינה של דֶלְפְט. מאז, בכל פעם שאני אוכלת אותן, אני נזכרת ב"נערה עם עגיל פנינה" ובדורית כמובן.
2 כוסות קמח
1 כפית סודה לשתייה
1/2 כוס סוכר
1/2 כף קינמון
1/3 כפית הל (או ציפורן)
1 ביצה
1/2 כוס שמן
1/3 כוס דבש
מעט משחת וניל
מערבבים את כל החומרים היבשים ומוסיפים את יתר החומרים לפי סדר הופעתם. מתקבל בצק יציב ודביק. מניחים כל הלילה במקרר או לפחות 8 שעות.
מחממים תנור לחום של 160 מע'. מרפדים תבנית אפיה בנייר אפיה. מרטיבים את הידיים ומגלגלים כדורים בגודל של גולה בומבילה מניחים במרווח כי העוגיות משתטחות בתנור. אופים כ15 דק' עד שהעוגיות משחימות. לאחר שמוציאים מהתנור, מסירים מיד למגש או לצלחת ומניחים לעוגיות להתקרר.

אלפאחורס

סְמוֹרְס

ערגליות

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

4 תגובות:

שירי אמר/ה...

מקסים!
תודה!
בדיוק תהיתי לעצמי האם יש מקום שניתן להשיג בו קופסאות פח במחיר שפוי?
ידוע לך?

nt אמר/ה...

הי שירי
קופסא זו היא אחת, אמצעית, מסט של שלוש. השלוש נקנו באופיס דיפו במחיר של 59.9 ש"ח. נראה לי שאם תרצי קופסאות במחיר סביר תצטרכי למצוא את היבואן ואולי לקנות בכמות סיטונאית בכדי להוזיל את המחיר.
או אולי באחד הסניפים היותר מוצלחים של "הכל בדולר" לפעמים יש שם הפתעות.

רוני אמר/ה...

וואו איזה משלוח מנות שווה!!!

משלוחי פירות אמר/ה...

משלוח יפייפה! איכותי ומדליק...