05 אוקטובר, 2011

שאריות ורטרו...

השם קציצות אורז, מטעה ומעליב אך הכי קולע. כשמצאנו עצמנו שוב עם סיר מלא שאריות אורז, שבושל בסגנון יפני הבנו ששוב הערכנו לא נכון את היכולת של הסועדים. אבל כאשר טורחים ושוטפים אורז ומשרים אותו ומבשלים אותו במדידת זמנים מדויקת, יהיה זה טיפשי לעשות זאת עם כוס אורז אחת. אז הכנתי שלוש כוסות אורז, שזה באמת הרבה מעבר לנדרש. וכך למזלנו הטוב נותרנו עם סיר מלא אורז מבושל.
והרי אורז טוב, שעמלנו שעות רבות על בישולו מן הראוי שינוצל בצורה טובה. וכך הגינו מאכל חדש המבוסס על מאכל ישן או שניים ליתר הדיוק. כדורי אורז (ארנצ'יני או סופלי) איטלקיים וקציצות אורז עם ביצה שאמי הייתה מכינה משאריות האורז שלה.
התוצאה, להפתעתנו, הייתה טעימה ומפעימה הרבה מעבר לצפוי. בתוספת של עדשים הייתה גם מאד מזינה. אז עשינו את הלא יאומן ויצרנו ארוחת שאריות מזינה ואפילו טעימה.
ועכשיו לעניין הרטרו: בכדי לקרוץ "קציצות" מושלמות במראה המבורגר, נעזרתי בכלי שירשתי מאמי וסבתי. כלי שהגיע עם מטחנת הבשר האגדית מתוצרת Moulinex. רוויתי נחת מהשימוש המוצלח ומהנוסטלגיה שעטפה אותי והרגשתי כאילו ירדה עלי השכינה בכבודה ובעצמה.





"קציצות" אורז
כ3 כוסות שאריות קרות של אורז מבושל
3 כפות שמנת 38%
כ 100 גרם מוצרלה מגורדת של גד
2 כפות אבקת מרק פטריות או
פטריות מיובשות קצוצות
1 ביצה
פלפל שחור גרוס
מערבבים יחד ויוצרים "קציצות" / "המבורגר. מחממים מחבת עם מעט שמן או חמאה. אני השתמשתי במחבת הwoll שלי אז מרחתי מעט שמן זית עם מגבת נייר, רק בשביל הטעם. מטגנים עד השחמה משני הצדדים ואוכלים עם עגבניות קצוצות דק מתובלות בשמן, מלח ואורגנו או עם עדשים מבושלות מתובלות בחמאה, כמון וכוסברה התבלין והטרייה. ואפשר גם כפית קרם פרש מלמעלה.

אין תגובות: